• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad FS: Baume & Mercier Chronograph 60-tal !!!SÄNKT 2000kr!!!

Donkii

Boushh
2-Faktor
Har en Baume & Mercier Chrono från 60-talets början som söker ny handled.

Klockan fungerar som den ska och kronograferna tickar och nollställer likt man kan önska. Urverket är manuellt och visar ingen tendens till att slacka, tickar starkt från första vridet. Urverket är signerat Baume & Mercier Geneve men mer än så vet jag inte om verket.

Klockan i ett väldigt gott skick, inga direkta repor på glas utan det är mer hairlines som med lite kärlek putsas bort. Boetten har en del repor och små dents men inte något som påverkar utseendet eller gör den mindre "fin", bezeln är lite små trög men gör sitt jobb och roteras åt båda håll. Urtavlan är i ett väldigt gott skick och ser inte ut att ha någon direkt patina heller.


Klockan mäter ~38mm utan krona.

Utan att säga för mycket, men jag har aldrig stött på en liknande Baume och jag kommer nog aldrig heller att göra det, så passa på att förvärva en klocka du blir relativt ensam om.

Prisidé: 9 000 - 8 000kr - 7 000kr eller relevant bud.

QYUWLH6.jpg




 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Det var synd, jag får hoppas du trivs lika mycket med den nya som du skulle ha gjort med denna ;)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
SOLD SOLD SOLD!
Grattis till en grymt trevlig klocka och tack för en snabb och smidig affär.

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2
 
Topp