• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

FS: DOXA, En bit dykhistoria i klockform...

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Är lite ledsen över att behöva låta denna gå efter allt letande som krävdes för att hitta den men jag har ändå bestämt mig för att sälja denna bit dykhistoria. Till salu är alltså min Doxa Sub 300T Searambler på originallänk. Nyservad hos Werner med nytt glas, packningar, krona och verksservice samt trycktest. Bara börja använda med andra ord.

Jag köpte klockan från första ägaren som använt den flitigt ett antal år innan den pensionerades till en byrålåda och sen hamnade hos mig efter lite förhandlingar. Klockan är i fint men använt skick med många smårepor som jag inte velat polera bort då jag anser att de är en del av klockans charm.

Detta är andra generationens Sub 300T med skruvad krona, segelbåtslogga på boettlocket och US Divers på tavlan. Två av länkbitarna är tyvärr från annan BOR länk men passar in bra. Jag satte dit de för att slippa ha dykförlängningen utdragen och med de två extrabitarna passar den min arm på 19-20cm perfekt med dykförlängningen i innersta läget. Har ytterligare en länkbit som kan medfölja och som bör förlänga länken ytterligare någon cm.

Jag vill ha 12000kr för klockan och vid snabb affär bjuder jag på frakten och skickar med den coola djupmätaren på bilden. Passa på innan jag ångrar mig, de här växer inte på träd. Kan eventuellt ta en Sub 600T Sharkhunter som delbyte.

doxa300.jpg
 
Topp