• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

FS: Grand Seiko SBGT035

ottwon

Omega
Grand Seiko SBGT035

Har haft en hel del intresserade, men ingen som har slagit till ännu.
Klockan är köpt ny av mig i februari 2012, och kommer med allt som följde med vid köp; box, papper, länkbitar etc. Jag är enda ägaren. Klockan är i gott skick, men visst finns en del swirls på glasring och på några länkbitar, men det är smågrejor vi pratar om och är man superpedant är det ingen match att polera bort. Skulle sätta skicket på den till 93-94%.

Klockan är alltså en quartz, med det mytomspunna 9F-verket. Håller tiden med extrema +1 sekund på två månader. Alltså +0.5 sek/månad. Det man kallar high end quartz. Här finns utförligare (och riktigt intressant) information om verket: http://www.grand-seiko.com/manufacture/9f-quartz.html
Detta ex går +/- 0 sek sedan jag sist hackade verket vilket var i mitten på juni.

Klockan är HUR gedigen som helst. Länken är den bästa länken jag någonsin hållt i, och jag har hållt i en del ”fina klockor”. Måste kännas för att förstås. Riktigt fin champagnevit tavla, mycket fin finish på visare och index. Helgrym och ovanlig klocka, helt klart.

Lägger ut den för 14 000 kr eller rimligt bud. Byten är inte aktuella just nu.
Maila era frågor. Kan såklart fixa fler bilder om så önskas.


7778947704_7fb24c919b_c.jpg


6892418575_b37bfc364c_b.jpg


6892413841_6bc0db2180_b.jpg


7175543112_597dae50f1_b.jpg


6895508705_ce9cf3e621_b.jpg


6892422837_c02b43060d_b.jpg
 
Topp