• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes FS: Oris Artelier Skeleton

David

Bödeln
Nu är det äntligen dags för en nystart på den här annonsen!

Till salu alltså en superfin klocka som jag jagade i ett år innan jag till slut hittade den i butik. Klockan är oanvänd, plasten sitter kvar på spännet. (Anledningen till att den är oanvänd är att jag hittade ytterligare en ungefär samtidigt, och köpte båda.)

Dock är den ett butiksexemplar, det syns att klockan provats några gånger. Det fanns en skada redan från butik som jag utgick ifrån bara var ett märke i plasten, men när jag lyfte på plasten inför försäljning insåg jag att det även var en repa i metallen.

130214-Oris_zpsbc642d93.jpg


Jag hade ett gäng intressenter sist, men upptäckte när jag hämtade tillbehören från bankfacket att serienumret på certet inte stämde överens med klockan. Efter några samtal till AD:n blev det klart att det inte är möjligt att få fram ett korrekt cert, däremot har jag fått ett intyg där AD:n garanterar att det är jag som köpt klockan och att den är äkta.

130226-Oris-Letter_zpsdfd0d585.jpg


Jag har censurerat brevet eftersom jag inte vill hänga ut AD:n offentligt, det är trots allt mänskligt att skriva fel, och det är inte deras fel att Oris inte vill gödsla med cert, vilket jag också kan förstå. Den som är intresserad av att köpa klockan får naturligtvis se hela intyget och därmed möjlighet att kontakta AD:n själv.

Nu till det roliga, alltså klockan!

Fullständig spec finns på Oris hemsida:
http://www.oris.ch/collections/collections_detail.aspx?watchid=45&ln=en

En hyfsat detaljerad recension finns här:
http://www.watchfreeks.com/view_topic.php?id=30202&forum_id=136

I mitt tycke det bästa skeleton-uret som finns att köpa för mindre än 50k:

120918-Oris.jpg


Tillsammans med lillasyster-modellen:

121215-Skeleton.jpg


Förutom intyget ingår förstås den fina Oris-boxen och den tjocka Oris-manualen:

130226-Oris-2_zps897a8d03.jpg


Den röda Oris-rotorn:

130226-Oris_zpsde5d655b.jpg


På grund av de två problemen ovan har jag sänkt priset med en tusenlapp till 10500 kr. Passa på att köpa en fantastiskt fin klocka till ovanligt lågt pris!
 

David

Bödeln
Jag kommer att sänka priset med en hundring varje vecka tills klockan är såld, med start på tisdag. Har du is i magen och kan vänta ganska exakt två år blir alltså klockan din för hundra spänn.

Passar på att bjuda på en unboxing:

130303-Oris-Unbox-01_zpsa9ef3457.jpg


130303-Oris-Unbox-02_zps07535ad3.jpg


130303-Oris-Unbox-03_zpsda69750b.jpg


130303-Oris-Unbox-04_zps32555d3e.jpg


130303-Oris-Unbox-05_zps0bbfe6a8.jpg
 

David

Bödeln
Första tisdagsbumpen, veckans pris är alltså 10400 kr.

Bilderna kommer väl tillbaka när photobucket skärpt till sig, men här är de tills vidare från en annan leverantör:


130303orisunbox01.jpg


130303orisunbox02.jpg


130303orisunbox03.jpg


130303orisunbox04.jpg


130303orisunbox05.jpg


130226oris2.jpg


130226oris.jpg


121215skeleton.jpg


120918oris.jpg


130214oris.jpg


130226orisletter.jpg
 

David

Bödeln
Sätt in 200 kr på mitt konto så är du garanterad en förstaplats i kön när priset når 1800 kr. :)
 

instinqt

Breitling
Fortsätter att jaga tills jag får ett svar.

Finns det möjlighet för en f2f-affär i Stockholmstrakten? I sådant fall tar jag den gärna.
 
Topp