• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

FS: Rolex DJ 1601, ca år 1970

Gentlemen !

Jag köpte en Rolex Datejust, ref 1601, för ungefär en månad sedan. En förnämlig pjäs om 36mm i diameter och med Rolex manufacture caliber 1570 tickande i sitt inre, men hur jag än försöker så går det inte att bortse från att det inte är en Omega - vilket så gott som allting annat i min samling är. Jag flippar därför klockan, info och bild nedan.

Jag köpte klockan via Uret.se's avdelning för begagnade klockor (dokumentation medföljer) för 16,8k och kan tänka mig att släppa den för 15k blankt. Bilden nedan föreställer klockan i fråga och är lånad från Uret.se's annons. Jag vet tyvärr ingenting om dess historik; den ser mycket välvårdad ut och är nypolerad, men har troligen inte polerats särskilt ofta genom åren då luggarna är tjocka och fina. Urtavlan och visarna torde också ha bytts ut då de ser för fräscha ut för att vara från början av 70-talet. Okänd servicehistorik, går ca -20 sek/dygn i wristtime på min arm så en service/regulering kan vara nära förestående. Fantastiskt skick, inte en repa på boett eller glas. Levereras inte med läderremmen på bilden utan med ett svart, oanvänt 20mm perlon-band från RIOS.

Klockan skickas i försäkrad försändelse inom rikets gränser efter genomförd betalning till bankkonto.

Massor med referenser.

Vänligen
Forumets undersköterska

Rolex1_zps93ff5d6d.jpg
 
Topp