• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

FS Seiko 6105-8110 *återtagen*

m_s

Patek
2-Faktor
Till salu den klassiska Seiko 6105-8110. Ett stycke dykar-ikon med massa skön historia!

Detta exemplar är i extremt bra skick med renoverad tavla och visare (aftermarket). Kronan är original och kron-låset är i fungerande skick.

Så mycket mer än så behöver nog inte sägas om denna ikon, den kommer på svart Nato.

Klockan finns i Stockholm och kan skickas, jag har många goda referenser här på forumet!

Pris 4500 kr inkl rekad frakt.

P1010925_zps99cbff30.jpg


P1010922_zpsfd5ec9e9.jpg


P1010923_zps6e46d309.jpg


P1010916_zpsdfba8c3e.jpg


Tack till KS för annonsutrymmet!
 

m_s

Patek
2-Faktor
Re: FS Seiko 6105-8110

Vem som än hugger denna får en riktigt jävla cool klocka, det svider att sälja...
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Re: FS Seiko 6105-8110

Redogör gärna hur tavla och visare var renoverade.
 

m_s

Patek
2-Faktor
Re: FS Seiko 6105-8110

OBS - Enligt detektivarbete från Yonsson (tack för hjälpen) så är det troligt att det är after market tavla och visare på den.
 

m_s

Patek
2-Faktor
Re: FS Seiko 6105-8110

Lönebump! Missa inte denna klassiker i ett suveränt fint skick!
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Re: FS Seiko 6105-8110

Helt rätt pris även om det sitter aftermarket prylar på den. Jämför med vad de kostar på EBAY så är detta ett fynd tycker jag.

En klocka som sitter superskönt även på mindre handleder tack vare den rundade boetten.

Jag har själv en med lätt mögliga originaldelar och det är inte alltid jag föredrar det före blankt, rent och fint.
 

m_s

Patek
2-Faktor
Re: FS Seiko 6105-8110

Återtagen efter det framkommit klagomål på att det är en Seiko-märkt after market tavla. Känns lite bajsnödigt eftersom det inte är någon fake klocka på något sätt, men om sådana är reglerna så gäller det självklart!

Detta får mig ju dock starkt att fundera på alla moddar som säljs på forumet... Men det verkar ju inte riktigt lika viktigt?
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
micke_s skrev:
Återtagen efter det framkommit klagomål på att det är en Seiko-märkt after market tavla. Känns lite bajsnödigt eftersom det inte är någon fake klocka på något sätt, men om sådana är reglerna så gäller det självklart!

Detta får mig ju dock starkt att fundera på alla moddar som säljs på forumet... Men det verkar ju inte riktigt lika viktigt?

+1
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Scaramanga skrev:
micke_s skrev:
Återtagen efter det framkommit klagomål på att det är en Seiko-märkt after market tavla. Känns lite bajsnödigt eftersom det inte är någon fake klocka på något sätt, men om sådana är reglerna så gäller det självklart!

Detta får mig ju dock starkt att fundera på alla moddar som säljs på forumet... Men det verkar ju inte riktigt lika viktigt?

+1

Reglerna är solklara och det är frivilligt att både vara medlem och posta här.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Scaramanga skrev:
micke_s skrev:
Återtagen efter det framkommit klagomål på att det är en Seiko-märkt after market tavla. Känns lite bajsnödigt eftersom det inte är någon fake klocka på något sätt, men om sådana är reglerna så gäller det självklart!

Detta får mig ju dock starkt att fundera på alla moddar som säljs på forumet... Men det verkar ju inte riktigt lika viktigt?

+1

Är tavlan producerad av Seiko eller av någon som får använda Seikos varumärke?

Om ja, helt ok.

Om nej så är det en fejktavla och som vi påpekat så handlar vi inte med fejkade varumärken här. Den regeln är generell och innefattar alla klockor, moddar etc. Inga undantag.

Om någon vill diskutera det ytterligare kan vi (återigen) ta det i den vanliga diskussionsdelen.
 
Topp