• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

FS SEIKO 7002-7001

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Säljer en fin Seiko 7002. Går jättebra, vridringen roterar med stabilt klick och kronans gängor är bra. Visare och insert är nytt, tavlan vet jag ej. Kanonfin helt enkelt!

Kommer på klassiskt gummi (nytt) samt 3-färgat Nato som skymtar på SKX009an i bakgrunden.

1300 riksdaler vill jag ha för denna.
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1357291374.428067.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1357291374.428067.jpg
    97.4 KB · Visningar: 1,355
  • ImageUploadedByTapatalk1357291411.370365.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1357291411.370365.jpg
    97.4 KB · Visningar: 1,334
  • ImageUploadedByTapatalk1357291436.099601.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1357291436.099601.jpg
    127.9 KB · Visningar: 1,325

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Lite färska bilder.
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1357384736.472315.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1357384736.472315.jpg
    128.4 KB · Visningar: 1,112
  • ImageUploadedByTapatalk1357384755.687769.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1357384755.687769.jpg
    106.9 KB · Visningar: 1,114

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Mr Yonsson har upplyst mig om att urtavlan inte original så då är visare, tavla och insert utbytta på denna klocka.
 

Knät

Cartier
Scaramanga skrev:
Mr Yonsson har upplyst mig om att urtavlan inte original så då är visare, tavla och insert utbytta på denna klocka.

Varför skulle inte tavlan var original? Lumen har en korrekt grågrön färg och allt ser koscher ut.. Vad missar jag?

@Yonsson kanske kan svara på det...
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Litar på Yonssons kunskap i detta fall då jag inte är någon Seikoexpert och inte har nån större historik på klockan.

Fin är den hursomhelst.

Kom å köp!

Kul byte kan övervägas...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag kanske borde kasta mig in här känner jag.

Jag hade sjukt dålig täckning när jag såg säljannonsen första gången och tänkte skriva ett PM till Scaramanga med en motivering till varför jag trodde att tavlan var utbytt. Efter tredje försöker med att skicka PM, formulerade jag mig lite väl kort och utan motivering.

Anledningen till att jag tyckte den såg utbytt ut, var att det var väldigt lite text på undersidan av urtavlan jämfört med vad jag sett innan för den klockan, speciellt i kombination med svart vridringsinlägg. Bilderna är ju dock inte så högupplösta, varför jag valde att skriva ett PM till Scaramanga istället för att ställa det som en fråga i tråden.
Självklart borde jag ha skickat med en länk till info om olika versioner i mitt PM, men det gjorde jag inte pga släktmiddag och kass täckning.

Kollar man här:
http://forums.watchuseek.com/f281/how-b ... 58086.html

Så ser man att urtavlan matchar fint med en 7002-700A med pepsi-inlägg. Det var därför jag missade det. Jag hade helt enkelt låst mig vid kombinationen av den urtavlan och pepsi-inlägget. Väldigt många klockor som säljs av denna modell är från Asien och inte från den internationella marknaden. EXAKT denna urtavlan dyker alltså upp väldigt sällan.

700Aa.jpg


Med andra ord: Klockan är en 7002-700A med utbytt vridringsinlägg och originaltavla. Inga konstigheter alls!

Jag ber om ursäkt för all förvirring och råder den som är tveksam att verifiera via länken ovan. För mig står det däremot klart att urtavlan är original!
 
Topp