• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

FS: Tropical big crown (Titus Calypsomatic) - Såld!

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Titus Calypsomatic! Vad jag vet om den? Inte mycket. Den har haft tre ägare på forumet tidigare. Det jag föll för var tavlans patina (brunfläckig) och den stora kronan. Vridringen var svart men jag tyckte inte det passade den bruna tavlan så bra så jag bakade den så den blev brun. Texten på tavlan är gilt, eller rättare sagt blankt silvertryck. Bandet har jag tillverkat av ett gammal militärskinn. Måtten är lite galna, diametern är drygt 37mm, bandhorn till bandhorn är hela 47.5mm och kronan är 7,5mm. Verket är ett hederligt eta med roulette-datumhjul

Allt som allt ett mycket trevligt ur men jag använder det nästan aldrig. Lekt med tanken om att sälja flera gånger, men det har jag inte klarat av...

Men nu gjorde jag! Ser helst en motivering varför den skulle ha det bra hos dig (eller inte).

SNC15682.jpg


Priset är det fyndvarning på (jag hade köpt dem om jag såg den), 2000kr plus valfri frakt. Band ingår ej.
 
Topp