• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

FSOT - Dykare Seiko SKX013 - SÅLD

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Har en liten fin Seiko till övers, en SKX013. Skruvad krona med bra gäng, håller tiden bra och verkar ha väldigt bra kraftreserv.

Nytt gummiarmband 20mm, eftermarknads. Tight bezel med rejäl spänst och ny insert. Finns säkert något mindre märke om man letar. Det största jag sett är ett märke på kanten av bezeln och det syns även på bilderna strax till vänster om siffran 30.

Inga repor på glaset vad jag kan se.

Mycket gott helhetsintryck IMHO.

Passar perfekt för den som tycker att SKX m fl är för stora eller för den som har lite tunnare handleder. Julklappstips till fru/sambo eller klenlemmad svåger :D

Halvtaskiga bilder med sunkig mobil;




Bättre bilder kan ordnas om intresse finns.

För er som inte vet vad det är för modell finns en hyllning att läsa här;

http://forums.watchuseek.com/f304/seiko ... 48708.html

Pris 900 kr + porto . Kan även tänka mig byte mot nåt intressant, vintage, chronograph, mögel...
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Re: FSOT - Dykare Seiko SKX013 - updated

Har fått frågor om storleken. 37x39 mm och 13 mm tjock.

Såhär stor är den i jämförelse med en SKX007, snodde bilden på nätet.

 
Topp