• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

FSOT: MOVADO

John R

Panerai
Här kommer den ultimata "dress for success" klockan för den så småningom
framgångsrika affärsmannen. Jag ser gärna att köparen har en framtid inom finans
och har en no nonsens attityd samt vassa armbågar. Den så kallade stekaren kan se sig om efter ett annat märke. Här steker vi inte utan kör mikrovågsugn på högst tre minuter.
Du dagdrömmer om att bli påläggskalv i ett börsnoterat bolag samtidigt som du räknar ut hur mycket pengar du måste låna av dina förtidspensionerade föräldrar,
CSN - bidraget räcker inte alla gånger till både Freixenet och natoband.
Du gillar yta och saknar djup men försöker hålla dig kulturellt uppdaterad genom DN-bostad. Du för statistik över hur många bostäder innanför tullarna som möblerar med din favorit Charles Eames.
Du skrattar inte ofta men när det inträffar är det oftast på andras bekostnad. Roligast är det när en hund eller annat husdjur ertappats på film iklädd mänskliga attribut.
Din stora hemlighet och tillvarons prick över i:et är när du i lugn och ro har tid att gå igenom morfars gamla FIB aktuellt. Det är inte det gamla nakna som lockar utan de härligt skrivna reportagen.
Du minns inte riktigt när intresset för armbandsur startade men när intresset väcktes kände du att du äntligen hade hittat hem. Du har under många år studerat armbandsurets alla märken. Du vet vad du vill ha.
Rolex är för dig opersonligt och trist. Omega är inget annat än grekiska för dig.
Äkta guld är för dig något mormor har i tänderna och skall så förbli men du tilltalas av materialets olidliga lätthet.
Du har seriöst övervägt att prostituera dig för att ha råd med en vintage Zenith cal. 135 men har hitintills lyckats avväpna tanken. En Zenith cal. 135 är något du kommer att köpa när du får din första bonus. Zenith är gud, Movado är din Jesus.
Du är singel!
Nu har du chansen att med redan fin proveniens skaffa dig nyckeln till framgång.
Movado, Sea Sub,
Cal, 135 (bör ej förväxlas med Zenith cal, 135)
34mm
18mm mellan benen.
Håller tiden fint
En ding på vänster bandhorn ( se bild)
Ej äkta guld (mircron)?






1200 SEK med kalvpräglat band (se bild).
Jag och klockan finns i Stockholm. Klockan kan hämtas upp för en så
kallad f2f alt, skickas den rekommenderat inom Sverige för 100kr extra.
Jag kan tänka mig byten gärna dress men med en annan boettform.
Skicka PM eller maila på:
art (at) john rydberg . se
Men who guide the destines
of the world wear Rolex watches.
Movado rules over those men.
Tack för platsen!
/John R
 

meuller

Omega
Är detta kontaktannons eller försöka du kränga en klocka?;) Ber även jag om ursäkt för klass men kul ned en lite annorlunda annons.
 
Topp