• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

FSOT: Seiko Monster modd (SÅLD)

Jockinho

Patek
2-Faktor
Gillar denna klocka en del men tycker nog den känns lite liten för mig och blev också väldigt sugen på en pilotklocka eller kronograf så testar vattnet för att se om intresse finns för denna. En Seiko monster modd gjord av Yobokies i nyskick och som fungerar perfekt. Riktigt fin blästrad boett (allt är blästrat).

Bilderna nedan är lånade från föregående ägare, och det är den vänstra orange saken som säljes/bytes (hoppas det är okej jag lånar dem John):

1BE58F23-01EF-4C9B-AADD-A64E35FD8ACF-500-000000341447294E.jpg


6F712565-C7B2-429F-A100-218CADB2E0C2-500-00000034173768E9.jpg


Pris: 1700kr med rekommenderad frakt. Eller kom med eget bud.
Byte mot en pilotklocka eller kronograf (gärna Seiko vintage) är intressant och lite pengar upp är inget problem. PM:a ev. förslag eller frågor :)

//Jocke
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Re: FSOT: Seiko Monster modd

Camestig skrev:
Hej Jocke,

Hur är lysmassan på denna?

Den är helt okej, men mot ett vanligt monster har den inget att hämta (men det har ju få klockor å andra sidan :-D ).
Visare + prickar samt bezel som lyser. Numrerna har ingen lume men visarnas lume lyser upp dem i mörkret om du förstår vad jag menar. Så överlag är lumen helt okej tycker jag.

Andra bytesförslag får man komma med också, skadar aldrig fråga hehe...
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Re: FSOT: Seiko Monster modd

Jag tänkte att jag ställer frågan här för andra ev. spekulanters skull också;

Vad kommer den på för band?
Finns originaltavla/visare?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Re: FSOT: Seiko Monster modd

Rber skrev:
Jag tänkte att jag ställer frågan här för andra ev. spekulanters skull också;

Vad kommer den på för band?
Finns originaltavla/visare?

Ett Z-20 gummi (förvånansvärt mjukt)
Nix, inga extra delar.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Re: FSOT: Seiko Monster modd

En liten bump, haft några bytesförslag men inget som träffat rätt. Locka mig gärna med något vintage eller Seiko :)
Gillas inte priset går det utmärkt försöka pruta (tar inte illa upp, men kan ju säga nej ;) )
 
V

Viggen

Guest
Re: FSOT: Seiko Monster modd

För oss som är mindre kunniga (dvs jag själv). Vad är det för mått på klockan? :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: FSOT: Seiko Monster modd

Viggen skrev:
För oss som är mindre kunniga (dvs jag själv). Vad är det för mått på klockan? :)

Jag är ganska chockad att denna inte är såld än faktiskt. Tror den försvinner på TZUK under dagen.

Case diameter: 42mm
Case thickness: 13mm
 
V

Viggen

Guest
Re: FSOT: Seiko Monster modd

Jag har gått fram och tillbaka som självaste Professor Baltazar och har ett förslag som jag kommer att pm´a. Alltid svårt då jag blir väldigt fäst vid mina klockor. :)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Re: FSOT: Seiko Monster modd

yonsson skrev:
Viggen skrev:
För oss som är mindre kunniga (dvs jag själv). Vad är det för mått på klockan? :)

Jag är ganska chockad att denna inte är såld än faktiskt. Tror den försvinner på TZUK under dagen.

Case diameter: 42mm
Case thickness: 13mm

Överraskad jag med ;) En liten sista bump, har en del bytesförslag som jag funderar på (och lär tacka ja till något av dem om inget annat kommer upp). Den ser bra ut på läder med, tyvärr ingår det inte då det inte är mitt, men bra det blev det!

131B6B23-F241-4D97-B93D-DC9C3482B805-2766-000003FD37AFDD84.jpg
 
Topp