• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad FSOT: Seiko SKXA53

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Ett stycke prima klocka till försäljning eller byte. Uret i fråga är från välkända Seiko och deras hyllade SKX serie, denna av modell A53. Levereras med original president länken. Lagom rasslig och en njutning för handleden. Detta ex är något modifierat med endast estetiska ingrepp. 42mm i diameter och 22 mellan luggarna. Har själv köpt den är på forumet och av vad jag förstår var jag inte den första att göra det.

1500 riksdaler + valfri frakt eller ännu hellre något byte i motsvarande prisklass. Något jag behöver är ett Omega vinklås 18 mm tex. Annars kan allt vara av intresse, lite mera dressat kanske eller stort och stryktålig? Testa mig gärna men gråt inga floder om jag passar.

YhgROV6.jpg

Q7Wtoeo.jpg

9A0QPGP.jpg


Väl mött!

Referenser för den som vill. https://klocksnack.se/threads/dalomo.10241/
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Efter en upplysning och lite detektivarbete så är detta nog en Seiko SKXA53 och inte 35... Även kallad Seiko Bullet. Rätta mig om jag har fel. Det avgjorde saken va? Vem slår till först? :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag kan ju upplysa intressenter om att visarna är bytta från vanliga skx-visare till andra original Seikovisare (av mig).
Bjuder på några bättre bilder från när jag ägde klockan:
DSC_0389_zpsd80509cd.jpg~original

DSC_0387_zpsf5f820f1.jpg~original

DSC_0222_zps1549524d.jpg~original


TS får säga till om han misstycker så kan jag ta bort dem.
 
Topp