• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

FSOT: vintage MemoSail, regatta chrono. Val 7737 #SÅLD#

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fick denna i en trade men har ingen direkt nytta av den då jag vare sig har båt eller är crew member på något flytetyg som kör Gotland runt.

Vet inte mycket om denna klocka annat än följande: det är en MemoSail, den har ett valjoux 7737-verk, den räknar ner start från 10 minuter, urtavlan är blå, verket är manuellt går kanon, boetten/bandet är i jättefint skick och bandet är i blått gummi (om någon har ytterligare info får ni gärna pitcha in i tråden). Storleken är drygt 40mm ex kronor och original gummibandet är brett som tusan vid boetten men smalnar av betydligt mot spännet.

Kort sagt en funkig 70-talsdinka med marin touch!

Lite halvrisiga instagrambilder:

D716BA91-01DB-45DC-BE42-15417471D449-5300-00000321551D26CC.jpg


B5B282F7-A6F8-476D-89C8-2E289EDAC997-5300-0000032160D8B1A7.jpg


Pris: knepigt då den (vad jag förstått) är rätt ovanlig, så let's say [stryk]3800[/stryk] 3275 kr å 50 öre (inkl. frakt inom Sverige). #SÅLD#

Är öppen för vettiga bud och bytesförslag uppåt och nedåt.

PM'a vid intresse. :)
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Re: FSOT: vintage MemoSail, regatta chronograph. Valjoux 773

Cool som en barstol på en oligarks yacht! Det där originalbandet är lika rare som makrill i Sthlms skärgård, ytterst välbevarad pjäs som du kommer ångra att du flippar...men det positiva är att någon får en conversation piece som lättar upp i jultugget!. Ursäkta kladdet, Denke....:)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: FSOT: vintage MemoSail, regatta chronograph. Valjoux 773

Ariste skrev:
Cool som en barstol på en oligarks yacht! Det där originalbandet är lika rare som makrill i Sthlms skärgård, ytterst välbevarad pjäs som du kommer ångra att du flippar...men det positiva är att någon får en conversation piece som lättar upp i jultugget!. Ursäkta kladdet, Denke....:)

Kladda på! Tycker det var riktigt bra kladd! :mrgreen:

...fortfarande available...
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: FSOT: vintage MemoSail, regatta chrono. Val 7737 #BILLIG

Vad sägs om tretusentvåhundrasjuttiofem å femti (3275 kr och 50 öre)?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: FSOT: vintage MemoSail, regatta chrono. Val 7737 #BILLIG

Det är alltså INGEN som ser charmen i denna? Byten? Bud? Skamliga förslag? :shock:
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Re: FSOT: vintage MemoSail, regatta chrono. Val 7737 #BILLIG

Denke skrev:
Det är alltså INGEN som ser charmen i denna? Byten? Bud? Skamliga förslag? :shock:

Visst är den jättecharmig med en hel del vill-ha faktor :D

Skamligt förslag kan du väl få! Du får en Seikodykare med Pepsiinsert i byte :!:
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: FSOT: vintage MemoSail, regatta chrono. Val 7737 #BILLIG

Scaramanga skrev:
Denke skrev:
Det är alltså INGEN som ser charmen i denna? Byten? Bud? Skamliga förslag? :shock:

Visst är den jättecharmig med en hel del vill-ha faktor :D

Skamligt förslag kan du väl få! Du får en Seikodykare med Pepsiinsert i byte :!:

Inget är omöjligt.... :D
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Re: FSOT: vintage MemoSail, regatta chrono. Val 7737 #BILLIG

Denke skrev:
Scaramanga skrev:
Denke skrev:
Det är alltså INGEN som ser charmen i denna? Byten? Bud? Skamliga förslag? :shock:

Visst är den jättecharmig med en hel del vill-ha faktor :D

Skamligt förslag kan du väl få! Du får en Seikodykare med Pepsiinsert i byte :!:

Inget är omöjligt.... :D

Jamen då är saken biff :D Du kan få en med svart insert om du hellre vill det ;)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: FSOT: vintage MemoSail, regatta chrono. Val 7737 #BILLIG

Kanske inte riktigt biff...men det ligger i stekpannan... :mrgreen:
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: FSOT: vintage MemoSail, regatta chrono. Val 7737 #BILLIG

Okej....tvåtusenåttahundranittiofem å femti? 2895 spänn. Skickat.

Tar ingen det så kör jag över den med min optimistjolle! :twisted:
 
Re: FSOT: vintage MemoSail, regatta chrono. Val 7737 #BILLIG

Ståljojjo. Ser ut som en och kommer ingen vart trots snärtiga utkast. Hö, Hö, Hö...
Göööötebaaaj!
 

fretig

Cartier
Re: FSOT: vintage MemoSail, regatta chrono. Val 7737 #BILLIG

Tackar för ett gott köp!
Trevligt att träffa min herre och var nu vis att ett nytt kapitel i mitt förkovrande vidtar =D
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: FSOT: vintage MemoSail, regatta chrono. Val 7737 #BILLIG

fretig skrev:
Tackar för ett gott köp!
Trevligt att träffa min herre och var nu vis att ett nytt kapitel i mitt förkovrande vidtar =D

Tack själv för smidig och trevlig affär!

Ut och jaga nu! :)
 
Topp