• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fucking Shit, liten, liten paketöppning, bara så där!

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Fan man börjar nästan att skämmas för att ha paketöppningarna här, då det bara nalkas Rolex i varenda gathörn och paketöppningstråd! Men det är bara att bita ihop och hålla huvudet högt och köra lite fattigmans Rolex istället :rolleyes: tills man har råd att spela i den större ligan igen.




























Fick ett tipps från compiss (TACKAR) som finns på detta forum om en klocka på Kaplans som var på auktion i lördags, inget att förlora tänkte jag och la ett bud. Och det gick vägen, den plockades ut idag och jag är relativt nöjd med den.
Vad har gubbjäveln köpt nu undrar ni, ja vad är det jag har köpt. Säger så här! Det börjar P och slutar på P så vad är det jag har hittat på.

DSC_5803_zpsede6dcca.jpg


DSC_5804_zps4e9951bf.jpg























Haha...det är bara svammel tyvärr, nej klockan jag har köpt börjar på C och slutar på L, nu har nog alla gissat rätt utom Wotten0 för han är ett litet bergaTroll :blackeye:. Nä skojar bara, han är jätte trevlig och rolig och inge jobbig alls :rolleyes:






















DSC_5805_zpsd1fcbc09.jpg


DSC_5818_zps0a6993e2.jpg


Lite synd bara att jag redan hade samma tavla och klocka, men det är väl kanske tur i oturen, för den grymma klockan jag fick av MJ24 (man tackar) så fattas det en knapp på,
DSC_5622_zps3d2927bc.jpg

så min tanke är att offra den första klockan jag köpte från ebay som inte konditionen är helt hundra på, ta glas och knapp från den och montera på dom andra två. Har varit i kontakt med urmakare och det verkar vara svårt att få tag på reservdelar till Camel klockor. Kanske någon här som vet var man kan få tag på reservdelar eller någon som säljer Camel här i Sverige.

Jaja...jakten fortsätter på den vita Cameln :pirate: men nu är det renovering på G på Guld Camelen, så att den blir funktions duglig igen

DSC_5618_zps7c0f49f3.jpg




Tack och hej leverpastej :happyhappy: !

Dubbel wrist shot
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Underbart, tycker det är fantastiskt att du samlar på dessa!

Som plus är ju att du fick ytterligare en camel-strap!

Grattis!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Grattis! Hur började det?

TACK!

Helt ärligt så vet jag inte, men jag gillade Märket Camel för 25 år sedan, var nog är ren slump tror jag! Så efter jag köpt min första Superchrono på ebay så blev jag såld på just den modellen. Nu försöker jag få tag på den med vit tavla, vi får se hur det går.
 
Topp