• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fuffens med (tyska?) onlineaffärer / säljare?

Kaizen

Basic
Har under en längre period varit ute efter en Seiko SBDC035. Har vid flera tillfällen hittat denna till försäljning och köpt, även om det varit för mig relativt okända sidor, men även en gång via Amazon. Det har alltid varit tyska säljare. Har gjort detta vid 4 tillfällen och har betalat via PayPal. Pengar har dragits vid köptillfället. Har varje gång varit en lång väntan, allt från 2 v till 4v, då jag fått besked att de inte kan sälja klockan av olika anledningar och efter ytterligare en tid fått tillbaka pengarna på PayPal.

Eftersom detta nu har hänt vid 4 tillfällen undrar jag om detta är någon form av organiserat/systematiskt fuffens? Någon som vet? En teori är att de använder detta för att göra mindre och korta lån (utan ränta)?

Men säljaren får väl inte pengarna direkt om du betalar med paypal? Eller det kanske finns olika sätt att betala via dem..

Kanske en udda variant av crowdfunding där köpare agerar bank och där pengarna tillfälligt används i annat tveksamt syfte för att sedan återbetalas till köpare. Långsökt, men ett alternativ.

Tillbaka
Topp