• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ful-Grand Seiko

Har funderat ett tag på att köpa en seiko sarb, antingen 23:an eller 35:an. Men då båda innehåller brister så funderar jag på att ta saken i egna händer!
Har sett ett par seiko-moddar av diverse folk på forumet, bland annat yonssons "poor mans seiko". Jag vill dock efterlikna SBGH001:
702756d1336467020-gs-sbgr059-versus-sbgh001-opinions-arguments-grand-seiko-sbgh001_2010-10-08_16-54-24_800.jpg


Det jag vill ha en en klocka med vit urtavla, samt visarna ovan. Dock återkommer jag till valet mellan sarb035 och sarb023. Vilken tror ni passar bäst?

Nackdelar med att välja 023:
Visarna kan kännas små mot de dubbla kit-kat indexen.
Samt att jag stör mig på svarta markeringarna 12-3-6-9 :p (kanske går att ta bort?)

Nackdelar med 035:
Inte helt vit. Kan se konstigt ut med blåa visaren då?
Ingen crown-guard.

Vad säger ni? :pompus:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du kunde ju skickat ett PM eller taggat mig, så hade du sparat lite tid för mina tankar.
Jag hade valt 035. Den modden jag gjorde blev riktigt riktigt bra. Boetten är väldigt lik SBGR051 i formen.
Grand Seikos finns med champagnetavlor också.
617241d1328110085-lets-see-your-macro-shots-14056419-md.jpg


Jag har nog sagt det innan, men jag har ett original-visarset du kan få köpa från en SARB065.
De var ett rent helvete att få tag på.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Hade valt 023 då den har högre finish och snyggare och roligare vinklar.
Men ska det efterlikna GS så är väl 35:an att föredra.
 
Topp