• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fulaste släppet 2023 ?

Watchie

Diamant
2-Faktor
Många dinkor släpptes 2023. Många bra, men vilken var den fulaste ? Personligen har jag aldrig vart en fan av Aquanaut, men nedan ”pimp dinka” tar priset ?
Vilken är din kandidat ?
IMG_4548.jpeg

Har svårt att komma på någon klocka som jag tycker är ”fulast”; allt som postats hittills tycker jag är rätt skönt - även om jag aldrig skulle köpa någon av dem ens om jag kunde så blir jag glad av dem.

Tudors haussade fxd-släpp under året kändes rätt tråkig och som något av ett antiklimax - men ful, eller tillochmed fulast? Nej inte direkt.

Swatchpain och den där nya moonswatchen kändes också ganska ointressanta men fula vet jag inte om jag kan påstå..

När jag tänker efter var det en hel del som var rätt ”Meh” men ganska lite som jag direkt ogillade för vad det var.

Omega släppte ju iofs den där blåa SM300 som de fortfarande inte kommit loss och rättat till visarna och heliumbölden på, så det får väl bli den då; mest för att jag retar mig på att den hade kunnat vara riktigt snygg med de ändringarna.

7F878B3B-DB5A-4605-9980-3AFF2C49D6EB.jpeg

Har svårt att komma på någon klocka som jag tycker är ”fulast”; allt som postats hittills tycker jag är rätt skönt - även om jag aldrig skulle köpa någon av dem ens om jag kunde så blir jag glad av dem.

Tudors haussade fxd-släpp under året kändes rätt tråkig och som något av ett antiklimax - men ful, eller tillochmed fulast? Nej inte direkt.

Swatchpain och den där nya moonswatchen kändes också ganska ointressanta men fula vet jag inte om jag kan påstå..

När jag tänker efter var det en hel del som var rätt ”Meh” men ganska lite som jag direkt ogillade för vad det var.

Omega släppte ju iofs den där blåa SM300 som de fortfarande inte kommit loss och rättat till visarna och heliumbölden på, så det får väl bli den då; mest för att jag retar mig på att den hade kunnat vara riktigt snygg med de ändringarna.

7F878B3B-DB5A-4605-9980-3AFF2C49D6EB.jpeg
Vad är fel med visarna menar du? Skulle de varit riktiga svärdvisare?

Yes….det där visarna är avgrundsfula…..fallosvisare 🤮
Är inte med på det faktiskt. Tycker de är bra nu, till skillnad från den tidigare modellen med blank tavla, där timvisaren hade parallella sidor.
Nu när tim- och minutvisarna är liknande så har de liksom hittat hem, tycker jag.

Det fina med nuvarande visare är t ex att cirkeln på timvisaren går igen i index. Och triangeln på minutvisaren blir väldigt distinkt men smälter fortfarande in i tavlans utformning.

Fyllda svärdvisare hade sett rätt konstigt ut skulle jag tro. :stop:

Är inte med på det faktiskt. Tycker de är bra nu, till skillnad från den tidigare modellen med blank tavla, där timvisaren hade parallella sidor.
Nu när tim- och minutvisarna är liknande så har de liksom hittat hem, tycker jag.

Det fina med nuvarande visare är t ex att cirkeln på timvisaren går igen i index. Och triangeln på minutvisaren blir väldigt distinkt men smälter fortfarande in i tavlans utformning.

Vi gillar alla olika….som tur är 👀

Vad är fel med visarna menar du? Skulle de varit riktiga svärdvisare?
Det kan jag uppriktigt sagt inte svara på, jag får bara en ytterst subjektiv känsla av att ”oh det där ser fan inte bra ut 😩” - varför jag får den känslan är knepigare att sätta fingret på. Jag är inte vidare förtjust i svärdvisarna heller av någon anledning så jag vet faktiskt inte vad jag hade velat ha där istället. Tack och lov formger jag inte klockor som levebröd😅

Och jag skulle verkligen vilja gilla den klockan, jag gillar delar av den så mycket att jag sörjer att några detaljer stör mig såpass mycket estetiskt. Men jag svängde beträffande Tudors flingvisare så det är inte omöjligt att jag någon gång kommer att svänga om Omegans också - sannolikt har jag väl bara inte fattat grejen ännu 😄

Älskar swatch-blancpain konceptet men deras färgval är bortom förstående. Så fult och smaklöst, så långt ifrån blancpains stil och anda. Fulare än de allra flesta vanliga swatch klockorna dessutom. Vilken flop. Hoppas de släpper klockan I någon mer subtil färgkombo i framtiden. De blå och grå versionerna är OK, i alla fall inte fula, så jag inkluderar inte dem här.

1000019211.jpg
1000019210.jpg
1000019209.jpg

Det här släppet blev inte helt lyckat. Att få till ett så snyggt urverk och hur fint det kan bli på en fin urtavlan (layouten och alla funktioner är ju skitsnygga) till något så anskrämligt är en bedrift. Lägg till ngn koppling till seriefigurer också och det blir ännu värre. 49mm i diamter, ett band som ser ut som från en instegs-Seiko och en prislapp på 600-700 00 kr.

1704178255572.png

Senast ändrad:

Refererar till min bild ovan på den hittills enda riktigt bra reffen på seamaster. Här var både länk och visare snygga till skillnad från senare varianter.

Refererar till min bild ovan på den hittills enda riktigt bra reffen på seamaster. Här var både länk och visare snygga till skillnad från senare varianter.
Kan hålla med om att den är snygg. Men det är en vintageklocka som känns vintage idag. Inte för att den ser så åldrad ut, utan för att den är åldrad och omodern. Hade bägge funnits sida vid sida hade jag alla dagar i veckan tagit den nyare.
Instämmer dock i att länken på den nyare kunde de ändra på, så att den smalnar av mot spännet.

Det här släppet blev inte helt lyckat. Att få till ett så snyggt urverk och hur fint det blir ser ut på en fin urtavlan (layouten och alla funktioner är ju skitsnygga) till något så anskrämligt är en bedrift. Lägg till ngn koppling till seriefigurer också och det blir ännu värre. 49mm i diamter, ett band som ser ut som från en instegs-Seiko och en prislapp på 600-700 00 kr.

1704178255572.png
Håller helt med i analysen. Vid första anblick såg det inte så kul ut, men tittade man mer noga så fanns det en hel del intressant (tavlans uppbyggnad, komplikationerna).

Sen så, ett steg tillbaka för helheten, bandet, storleken och priset... Hade dock varit jäkligt spännande att se den i verkligheten. :)

Det här släppet blev inte helt lyckat. Att få till ett så snyggt urverk och hur fint det blir ser ut på en fin urtavlan (layouten och alla funktioner är ju skitsnygga) till något så anskrämligt är en bedrift. Lägg till ngn koppling till seriefigurer också och det blir ännu värre. 49mm i diamter, ett band som ser ut som från en instegs-Seiko och en prislapp på 600-700 00 kr.

1704178255572.png
Håller med om symmetri o layout, trist, deras andra, både perpetuals och ”cerataniums” är mycket bättre, de kände väl att Aquarangen behövde hottas up med en perpetual i ngt coolt, men vart fel, tycker bandet är värst…

Älskar swatch-blancpain konceptet men deras färgval är bortom förstående. Så fult och smaklöst, så långt ifrån blancpains stil och anda. Fulare än de allra flesta vanliga swatch klockorna dessutom. Vilken flop. Hoppas de släpper klockan I någon mer subtil färgkombo i framtiden. De blå och grå versionerna är OK, i alla fall inte fula, så jag inkluderar inte dem här.

1000019211.jpg
1000019210.jpg
1000019209.jpg
Baserat på din säljhistorik så verkar det ändå som att de bara köps för att säljas vidare 🙃🙃🙃🙃

Baserat på din säljhistorik så verkar det ändå som att de bara köps för att säljas vidare 🙃🙃🙃🙃

Jag tror att folk varit osäkra på denna, vissa tänker att den kommer vara lika hajpade som moonswatch, andra är trötta på Swatch collab eller ointresserade. Så definitivt finns det en del spekulation men det verkar inte som att priserna rusar, och från vad jag har hört är det hyfsat tillgängliga i de utvalda butikerna. Tror poängen med denna är art få folk att lära känna Blancpain som varumärke, få upp ögonen för dem.

1000019211.jpg
1000019210.jpg
1000019209.jpg
Tycker bägge ”koncepten” är kassa, men de gör säkert bra med pengar, är väl viktigast, inte vad några watch nördar tycker. Jag hade en moonswatch ngn timma, känns bara billig. Whats next, ger mig fn på att de hittar på ngt hemskt med Breguet…

Tillbaka
Topp