• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulbeater tråden....

...tror att vi alla har en riktig fulbeater, dvs den klockan som åker på när man vet att det finns risk för att den kan skadas eller förstörs...

Min Aqualand jobbar hårt med mig på landet, den har jag när jag kör motorsågen, blandar cement, snickrar, hugger ved -ni hajjar nog...

Riktigt nöjd med den, en klocka som pallar allt, ser cool ut och är tillräckligt billig så man vågar ha den till allt...

Och det som nästan är lika kul som att köpa klockor är att köpa verktyg, idag köpte jag en ny blå Bosch skruvdragare, riktigt nöjd...

09867B58-664D-4EB5-96ED-717988F67395-1520-00000219DEC4A4A1_zps6e6711c1.jpg


Vilken klocka är din fulbeater?...
 
  • Like
Reactions: Ako

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
En av mina två kvarvarande G-shocks brukar få ställa upp när det tex ska spelas paintball eller agera flytthjälp

fd6ba428-6516-466a-b026-f68e77e1d013_zpsaacfc773.jpg
 

Dammen

Cartier
Dessa tre har fått utstå lite hårdare tag:
Först denna Seiko som sett en del fält- och flygtjänst










En mycket billig Casio som inhandlades inför en utlandssemester.





Slutligen den nya beatern som ännu inte fått smutsa ner sig


:happyhappy:
 

berg35

Omega
Jag köpte en Seiko Orange Monster för att använda vid lite tuffare arbete...........

.....men ibland glömmer man bort sig och slipar spackel utan att byta klocka. Orisen har för övrigt även varit med vid bromsrenovering på bilen och att bila bort en betong pelare med borrhammare så den klarar nog det mesta den också.
2013-03-17%2011.36.35.jpg
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Under tillfällig sinnesförvirring köpte jag en Mudman av en känd forummedlem men den är så jävla fjantigt ful att jag tvekar att använda den ens som beater. Riktig fjortisklocka det är vad det är. Fattar inte att de säljs över huvud taget. Skämskudde på :facepalm:
(snott bilden från nätet, vill inte besudla sensorn)
O2UtoJB.jpg
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Under tillfällig sinnesförvirring köpte jag en Mudman av en känd forummedlem men den är så jävla fjantigt ful att jag tvekar att använda den ens som beater. Riktig fjortisklocka det är vad det är. Fattar inte att de säljs över huvud taget. Skämskudde på :facepalm:
(snott bilden från nätet, vill inte besudla sensorn)

Dom är ju grymma, men är inte heller till för att fotas, dem ska jobba ;)
 
Topp