• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulbeater tråden....

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
ha8evemu.jpg

Denna pjäs klarar allt!!
Just nu slabbig husmålning.
 

Landshark

Cartier
Har sedan jag börjat hänga här till slut inse att även jag behöver en "ful-beater" trots att jag så länge framhärdat i att vara en OWG.

Beställd och på väg från staterna! (Kan komma med posten i morgon, fredag, om jag har tur, annars räknar jag med att den landar nästa vecka). Blir separat tråd på den ("DoDiDoDiDoDi...")

Känns fel att exempelvis renovera hus med en vintage (Och nej, det är inte JS-80:s vackra gula pälsarm innan han bytte skepnad, utan sågspån från att ha dragit en cirkelsåg i innertak:

CSC_4355_zps8a8b911a.jpg
 

fredtiger

Cartier
Har sedan jag börjat hänga här till slut inse att även jag behöver en "ful-beater" trots att jag så länge framhärdat i att vara en OWG.

Beställd och på väg från staterna! (Kan komma med posten i morgon, fredag, om jag har tur, annars räknar jag med att den landar nästa vecka). Blir separat tråd på den ("DoDiDoDiDoDi...")

Känns fel att exempelvis renovera hus med en vintage (Och nej, det är inte JS-80:s vackra gula pälsarm innan han bytte skepnad, utan sågspån från att ha dragit en cirkelsåg i innertak:

CSC_4355_zps8a8b911a.jpg
Klart du behöver en fulbeater! Du behöver såklart även en mer dressad klocka... och kanske en resklocka...:D
 

Landshark

Cartier
Klart du behöver en fulbeater! Du behöver såklart även en mer dressad klocka... och kanske en resklocka...:D

När jag får min "ful-beater" kommer Sea-Dwellern i jämförelse att framstå som en kostym:are, så vipps... har jag en dressad klocka också... Fast jag misstänker att du åsyftade något annat... ;)

Men vid närmare eftertanke kommer jag ju att sakna en flygklocka (dvs Bratte eller GMT). Det får bli ubåt till Mallis... :woot:
 

fredtiger

Cartier
När jag får min "ful-beater" kommer Sea-Dwellern i jämförelse att framstå som en kostym:are, så vipps... har jag en dressad klocka också... Fast jag misstänker att du åsyftade något annat... ;)

Men vid närmare eftertanke kommer jag ju att sakna en flygklocka (dvs Bratte eller GMT). Det får bli ubåt till Mallis... :woot:
Fast om du åker U-båt så kan du inte skilja dag från natt; då blir en GMT med 24h visare ett oumbärligt instrument ombord! :D
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Har sedan jag börjat hänga här till slut inse att även jag behöver en "ful-beater" trots att jag så länge framhärdat i att vara en OWG.

Beställd och på väg från staterna! (Kan komma med posten i morgon, fredag, om jag har tur, annars räknar jag med att den landar nästa vecka). Blir separat tråd på den ("DoDiDoDiDoDi...")

Känns fel att exempelvis renovera hus med en vintage (Och nej, det är inte JS-80:s vackra gula pälsarm innan han bytte skepnad, utan sågspån från att ha dragit en cirkelsåg i innertak:

CSC_4355_zps8a8b911a.jpg

Är det en SD 1665 vi ser på "min" arm? I såna fall får du gärna skicka tillbaka den till mig :D
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
cKNIlv5.jpg


En Traser som har fått mycket stryk och är, tyvärr, den klocka som jag bär mest då den används på jobbet.

Här i farten att montera ett kök (afghankök) ;)

RLfWrce.jpg
Kul att se en traser i sin rätta miljö.
Hade en traser i flera år och den användes tills den var helt förbrukad, tuffa klockor. Har varit sugen på en P6600 som ny beater men tycker nya måttet på 45mm blir för stort :(
 

twisted

Cartier
Jag har två beaters som jag växlar mellan frekvent, båda ur familjen G-Shock!

Min första g-shock, en GW-3000B! :)
sAodbIv.jpg



Och den andra, en julklapp ifrån tjejen, en AW-591!



Y8ZiXtI.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kul att denna tråd vaknade till liv igen. Tanken är att detta ska vara min fulbeater, men jag har inte kommit igång riktigt med det ännu. Jag lever ju ett ganska snällt liv utan valkar i händerna. :) Måste fixa en länk till den också, men har inte kommit mig för att beställa någon ännu.
8C98A814-141F-49B8-BDBB-106E675E75D0-10104-00000A4ECCE9A386_zps093c62eb.jpg
 

Hubbatix

Cartier
Med min budget blir det väldigt många av klockorna som skulle kvala in som fulbeaters, men denna är ju ett bra exempel på en klocka jag inte behöver bekymra mig för om jag skulle repa den...

 
azare6a7.jpg


Ny Casio inhandlad idag. Kommer få arbeta hårt på jobbet. Får se om den överlever till batteribyte :D

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
 
Jag använder min Certina DS action Diver när det finns risk för "klockskador" Rejält tålig klocka som bara blir snyggare med lite repor :) (lånad bild från nätet)

IMG_0006.jpg
 
Topp