• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Full moon fever

Det finns ju trådar för datumet 11 och klockslaget 10.10 så varför inte en fullmånetråd nu när vi har en "blue moon". 2018 är ju lite unikt med två kalendermånader som innehållet två fullmånar (januari och mars). Passa på att slänga in en bild på din månfasklocka nu när det är fullmåne.
IMG_2564.JPG
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Utifrån rubriken tänkte jag att här ska vi minsann diskutera den allt för tidigt bortgångna Tom Petty, och hans fantastiska soloalbum från 1989, med sanslöst bra låtar som "Free Fallin'" "Yer so bad" och "I Won't Back Down"!
Men eftersom det verkar handla om klockor (duh!) och månfas bidrar jag med en gammal bild av den enda månfasklocka jag haft, Seiko 6f24. (Samma klocka (och då menar jag samma) som @vikgul visar upp ovan, iom att han liksom köpte min...).
0927-jpg.194007
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Utifrån rubriken tänkte jag att här ska vi minsann diskutera den allt för tidigt bortgångna Tom Petty, och hans fantastiska soloalbum från 1989, med sanslöst bra låtar som "Free Fallin'" "Yer so bad" och "I Won't Back Down"!
Men eftersom det verkar handla om klockor (duh!) och månfas bidrar jag med en gammal bild av den enda månfasklocka jag haft, Seiko 6f24. (Samma klocka (och då menar jag samma) som @vikgul visar upp ovan, iom att han liksom köpte min...).
0927-jpg.194007
Jag är glad att du sålde den ;) Mkt trevlig klocka!
 
Utifrån rubriken tänkte jag att här ska vi minsann diskutera den allt för tidigt bortgångna Tom Petty, och hans fantastiska soloalbum från 1989, med sanslöst bra låtar som "Free Fallin'" "Yer so bad" och "I Won't Back Down"!
Men eftersom det verkar handla om klockor (duh!) och månfas bidrar jag med en gammal bild av den enda månfasklocka jag haft, Seiko 6f24. (Samma klocka (och då menar jag samma) som @vikgul visar upp ovan, iom att han liksom köpte min...).
0927-jpg.194007
Absolut värd en tråd också men kanske bättre i Lifestyle. ;)
 
Topp