• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

full service av 2531.80

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
goddag!

vet inte om det finns en likadan tråd, om det finns ber om ursäkt för att jag inte hittade den (då kan denna tas bort).
vad kostar en fullservice av SMP hos Omega?
med full service menar jag:

allt som har med mekanismen att göra
fixa stretch i metall bandet
borsta om caset och metall bandet
byte av visare
byte av glas
byte av krona (He och vanliga kronan)
byte av bezel


någon som vet? hoppas det inte kostar mer än 5-6 lax

MVH
forumets (framtida) kirurg
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
JakobZ skrev:
Rent instiktivt känns det som om det skulle kosta mer än 5-6 lax...

var och pratade med min AD han sa att vanlig service kostar 1600 PLN, vilket motsvarar ungefär 3000 kr( då ingår allt som står i omegas service lista), en ny bezel 1500 kr så det kommer gå på 4500 kr, vilket är ganska acceptabelt, då utförs servicen hos swatch group i warsawa!
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
När jag polerade om länken på min gamla smp kostade det 500 spänn, antar att du får en justering av länken för runt 500 med, nya visare har jag ingen uppfattning om, inte heller kronorna.
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Pleximannen skrev:
Behöver alla de delarna verkligen bytas?


egentligen inget behöver bytas bara att bandet behöver fixas, men petig som jag är så hade jag velat ha den i nyskick och sliten under tiden JAG använder den! den har trots allt ungefär 10 år på nacken så den är ju inte direkt i nyskick!
 

lex

Omega
på min Breitling Longitude GMT gjorde jag hos urmakare

*Genomgång och service av ETA 7750 verk
*Byte av visare
*byte av krona
*polering

jag skulle egentligen byta glas också men det var så lång väntetid på att beställa det så de polerade bort all antireflex från det, då det hade blivit slitet.

det gick på ca 7000:-
 

RDFG

Cartier
Svågern fick nyss tillbaka sin Broad arrow från en liknande service (full service av länk, polering av huvudet, byte bezel, krona+tryckknappar samt diverse packningar)

Är osäker på om han bytte glas men nu när jag tänker efter vore det kanske konstigt att inte göra det.

Han fick betala 6300:- så det kan väl ge en fingervisning i alla fall.

Ha det!
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
lex skrev:
på min Breitling Longitude GMT gjorde jag hos urmakare

*Genomgång och service av ETA 7750 verk
*Byte av visare
*byte av krona
*polering

jag skulle egentligen byta glas också men det var så lång väntetid på att beställa det så de polerade bort all antireflex från det, då det hade blivit slitet.

det gick på ca 7000:-


Ok det var mycket för det lilla de gjorde? Eller är det kanske bara jag?
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
RDFG skrev:
Svågern fick nyss tillbaka sin Broad arrow från en liknande service (full service av länk, polering av huvudet, byte bezel, krona+tryckknappar samt diverse packningar)

Är osäker på om han bytte glas men nu när jag tänker efter vore det kanske konstigt att inte göra det.

Han fick betala 6300:- så det kan väl ge en fingervisning i alla fall.

Ha det!


Tack så mycket, man kan nog beställa glaset från ofrei kanske blir billigare. Det behövs inga reparationer just nu det är mer än obbsession:)
 
Topp