• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

"Full set" 114060 på Chrono24 – saknar länkbitar

koze

Panerai
2-Faktor
Köpte en Submariner 114060 på Chrono24 som jag på det stora hela är väldigt nöjd med, säljaren var trevlig och proffsig och klockan kom fram med FedEx och var i absolut mint trots att den är från 2012. Enda problemet var att länken kändes på gränsen till tight trots att glidelock var på max längd, och när jag kollade runt lite så insåg jag att det fattas länkbitar. Handlaren E.D. WATCH (Belgien) har väl köpt den och inte brytt sig/kollat att länken var komplett trots att klockan såldes som full set. Nu när jag mailar honom så skulle han kolla med förra ägaren, men det var över en vecka sedan och det känns som att han ignorerar mina mail...

Jag har just nu följande löstagbara länkar:

Kl 12 – 1 hel
Kl 6 - 2 hela + 2 halva

Vad är rimligt att begära när klockan såldes som full set? Känns lite segt att behöva köpa till länkar för en massa pengar för att få en bekväm länk och ett full set vid en ev. försäljning.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hur räknar herrn? Hur många länkdelar är det totalt inklusive ändlänkar?

Edit: Alltså hur många saknas? Kompensation motsvarande priset på saknade länkdelar alternativt nya delar känns logiskt.
 

koze

Panerai
2-Faktor
Det är 12 länkar inkl ändlänkar men utan glidelockfästet och fästet för claspen.

Det är sjukt svårt att få klarhet i hur en komplett länk ska se ut, men vad jag förstår ska det vara åtminstone 3-4 bitar till. Kan någon med 114060/116610 bekräfta?
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Det är 12 länkar inkl ändlänkar men utan glidelockfästet och fästet för claspen.

Det är sjukt svårt att få klarhet i hur en komplett länk ska se ut, men vad jag förstår ska det vara åtminstone 3-4 bitar till. Kan någon med 114060/116610 bekräfta?
Lägg upp en bild istället, men låter som du saknar två
 

koze

Panerai
2-Faktor
IMG_0218.jpg
 

koze

Panerai
2-Faktor
Ok, tack. En hel och en halv eller? Säljs de endast hos AD eller? Vet ni vad de kostar?
 
Topp