• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen Fulton complete calender

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Klockan är en fulton som jag inte vet så mycket om (china kan säkert upplysa om detaljer ;) )

Tillsvidare okänt tillverkningsperiod.
Pushers saknar eventuellt knappa men är fullt fungerande.
33mm boett
Guld på stål
Automatisk
Håller tiden inom 1min/dygn, har inte tagit tiden men den har inte diffat så jag märkt något.
Svensk dagshjul, lite extra mojo
Månads och datumvisnings.

Om jag glömt någon info eller bilder på något speciellt önskas så pma bara så ordnar jag det.

Alla funktioner fungerar problemfritt. Den blir din för 4000 inkl frakt (+50kr om rekat önskas)
xPI7ztU.jpg
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Är du säker på att den är från -50? En exakt likadan gick på Tradera och den var från 1970? Den på Tradera hade även ''tryckknapparna'' kvar på sidan av boetten som din verka ha tappat och som du borde upplysa om i din annons för att en eventuell köpare inte ska känna sig lurad.
http://www.tradera.com/fulton-automatic-vintage-auktion_341996_186496783

Förövrigt en jävligt snygg klocka! synd att den bara är 33mm, hade den varit 36 så hade jag slagit till direkt!! :)
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Är du säker på att den är från -50? En exakt likadan gick på Tradera och den var från 1970? Den på Tradera hade även ''tryckknapparna'' kvar på sidan av boetten som din verka ha tappat och som du borde upplysa om i din annons för att en eventuell köpare inte ska känna sig lurad.
http://www.tradera.com/fulton-automatic-vintage-auktion_341996_186496783

Förövrigt en jävligt snygg klocka! synd att den bara är 33mm, hade den varit 36 så hade jag slagit till direkt!! :)


Detta var lite klurigt, fick infon från förra säljaren och när jag googlat runt på urverket (felsa bidynator 693) så användes den flitigt under tidsperioden så jag antog att det stämde. Det är dock inget jag kan svära på.

Ang pushersen så visste jag inte ens om attdär skulle vara något, det syns inte på något sätt att det fattas något från min utan de ser ut sam vanliga case-pushers och fungerar som sådana också.

Hursom så får jag nog "frysa" annonsen tills jag luskat fram lie mer info så jag inte råkar kränga mög till någon :(
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Detta var lite klurigt, fick infon från förra säljaren och när jag googlat runt på urverket (felsa bidynator 693) så användes den flitigt under tidsperioden så jag antog att det stämde. Det är dock inget jag kan svära på.

Ang pushersen så visste jag inte ens om attdär skulle vara något, det syns inte på något sätt att det fattas något från min utan de ser ut sam vanliga case-pushers och fungerar som sådana också.

Hursom så får jag nog "frysa" annonsen tills jag luskat fram lie mer info så jag inte råkar kränga mög till någon :(
Det kan ju vara så att han som sålde den på Tradera hade fel om åldern? Jag har faktiskt ingen aning och borde inte öst ur mig massa skit som jag själv inte har en aning om :D
 
Topp