• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Funderar fortfarande...

....om man inte bara kunde vara nöjd med den här settuppen, skulle i princip gå jämt upp mot pannan och B&Rn....men skulle nog sakna pannan...

22B09733-C1C3-4E0D-8C09-09B64164124D-2537-000002D458B5702C.jpg
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Så jekla sweet klocka och kombo, har själv funderat på att spara subben och skaffa en dressare. Men du är ju forumets casualmode ikon MK! Det är ju inte svärmorsmiddag varje dag :D

Cheers Chuck
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Dom två PLUS Pannan & B&R:en, så har du ju en schysst kollektion anpassad till de flesta tillfällen.

För det var väl så du menade... :cool:

(Yippiiii - mitt 100:ade inlägg. Lika fyllt av visdom & sanning som de 99 föregående...) :cool:
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Men snälla Master, det där är ju månfas. En ytterst knasig komplikation. Är du en SÅN människa? :mrgreen:
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Rock_N_Ron skrev:
Dom två PLUS Pannan & B&R:en, så har du ju en schysst kollektion anpassad till de flesta tillfällen.

För det var väl så du menade... :cool:

(Yippiiii - mitt 100:ade inlägg. Lika fyllt av visdom & sanning som de 99 föregående...) :cool:

+ 100 på den! Pannan kan du i vilket fall som helst INTE släppa! Hur skulle det se ut? :shock:
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Optimal kombination enligt mig. JLC eller en trevlig IWC kostymare är en perfekt kombo till en sportrolex.
 
RicVin skrev:
Rock_N_Ron skrev:
Dom två PLUS Pannan & B&R:en, så har du ju en schysst kollektion anpassad till de flesta tillfällen.

För det var väl så du menade... :cool:

(Yippiiii - mitt 100:ade inlägg. Lika fyllt av visdom & sanning som de 99 föregående...) :cool:

+ 100 på den! Pannan kan du i vilket fall som helst INTE släppa! Hur skulle det se ut? :shock:

Blir nog så i slutändan...att både Pannan och B&Rn stannar, gillar ju dom så jävla mycket båda två...
 

max

Dancing Queen
NiklasArvid skrev:
Underbar duo! men du behöver ju nåt kul också... BR:en borde få stanna... :)
+1
sub, br och jlc:n så är du fit for life sen... eller ett tag iaf :D ;)
Prova att lägga undan br och pannan i två veckor och använd bara subben och se om det funkar, för jlc:n är ju inget man får användning för allt för ofta men är underbar när man väl får det.
 

point1

Cartier
Fryken skrev:
Har du inte hållt koll på K&S? De som köper JLC flippar dem igen snabbare än kvickt. :?

Har fortfarande kvar min JLC och är otroligt nöjd. Vissa här verkar vara mer intresserade av att sälja och köpa klockor än själva urverken/klockorna i sig så man ska nog inte tolka in för mycket :)

max skrev:
NiklasArvid skrev:
Underbar duo! men du behöver ju nåt kul också... BR:en borde få stanna... :)
+1
sub, br och jlc:n så är du fit for life sen... eller ett tag iaf :D ;)
Prova att lägga undan br och pannan i två veckor och använd bara subben och se om det funkar, för jlc:n är ju inget man får användning för allt för ofta men är underbar när man väl får det.

Jag förstår inte? För mig är JLC:n en sån klocka man kan använda varje dag. Dom andra klockorna är väl mer om man ska ut och dyka eller flyga?

Ok, lite sarkasm på sista meningen, men helt ärligt så tycker jag att JLC är en superbra vardagsklocka, fungerar till kostym, kavaj, skjorta. Ja, allt man bör ha på sig förutom när man sportar. Enda tillfällena där den inte är rätt är när man har polotröja eller t-shirt på sig (vilket förhoppningsvis inte bör inträffa för ofta), men då är han ju täckt eftersom han har en Sub.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
point1 skrev:
Jag förstår inte? För mig är JLC:n en sån klocka man kan använda varje dag. Dom andra klockorna är väl mer om man ska ut och dyka eller flyga?

Det där är rätt intressant, de klockor som är norm för vardagsbruk i "våra kretsar" (*insert valfritt stålsportdyksimplaskvarumärkeellermodell*) är ju egentligen utformade för specialförhållande, medan dressklockor, som egentligen är vardagsklockor för normalbruk, ses som komplementklockor...

Jag generaliserar lite här, men varför är det så? :?:
 

SJ Smythe

Cartier
Så jäkla snygg kombo!

De senaste månaderna har jag fastnat ordentligt för Master Control Moon men bortsett från det uppenbara skälet att jag inte kan lägga hur mycket pengar som helst på den här hobbyn utan svåra konsekvenser hemmavid så undrar jag om jag inte borde ha en något mindre dressklocka.

Känns JLCn stor på armen? Jag kan tänka mig att den upplevs större än många andra med samma mått pga den stora tavlan och tunna kanten.

Annars är den ju så snygg så man vill gråta.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Denke skrev:
point1 skrev:
Jag förstår inte? För mig är JLC:n en sån klocka man kan använda varje dag. Dom andra klockorna är väl mer om man ska ut och dyka eller flyga?

Det där är rätt intressant, de klockor som är norm för vardagsbruk i "våra kretsar" (*insert valfritt stålsportdyksimplaskvarumärkeellermodell*) är ju egentligen utformade för specialförhållande, medan dressklockor, som egentligen är vardagsklockor för normalbruk, ses som komplementklockor...

Jag generaliserar lite här, men varför är det så? :?:

...folk har klockor avsedda för tuffa killar för att en oinformerad betraktare ska tro att de är tuffa killar?

...men jag är nog fel person att svara... :lol:

78EF385D-E8F6-4DF1-A954-3EDC25A17CBF-178-0000000B31DF6A98.jpg
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Den är riktigt trevlig Martin.....men den är inte du din hipster....den går inte ihop med dina strumpor, skor och annan utrustning....den skulle KS:as inom kort......
 

Bilagor

  • hipster-1-774600.jpg
    hipster-1-774600.jpg
    25 KB · Visningar: 331

max

Dancing Queen
Ursäkta, mig veterligen så har MK skjorta på arbetstid och JLC:n kan absolut fungera som vardagsklocka för honom.

Angående om sub eller dress funkar beror nog vad man arbetar med och vad man har för kunder/kundkontakt. Arbetar man på kontor och använder skjorta så absolut, använder man t-shirt/piké skulle jag säga sub även om det är en extrem generalisering som inte stämmer i alla fall såklart.

Personligen "kan" jag inte använda varken rolex eller dress på jobbet då jag träffar många kunder varav 100% landstings/kommunanställda, jag skulle garanterat få kommentarer (får redan om jag har finskjorta eller tar tjänstebilen (lexus)) trots att många av dem har hobbysar som kostar mångdubbelt så ser de flesta inte klockor som en hobby utan som en ren lyxprodukt och kommentaren om att de betalar för mycket för produkterna är given.
 

jabla

Sarlacc
Denke skrev:
point1 skrev:
Jag förstår inte? För mig är JLC:n en sån klocka man kan använda varje dag. Dom andra klockorna är väl mer om man ska ut och dyka eller flyga?

Det där är rätt intressant, de klockor som är norm för vardagsbruk i "våra kretsar" (*insert valfritt stålsportdyksimplaskvarumärkeellermodell*) är ju egentligen utformade för specialförhållande, medan dressklockor, som egentligen är vardagsklockor för normalbruk, ses som komplementklockor...

Jag generaliserar lite här, men varför är det så? :?:
+1
 

Isodor

Audemars
Hade gärna tagit den där JLC om det inte vore för att den var ultra thin, hade velat haft den som vanliga Mc-boetten. Kolla på Master Calendar eller geographic annars!

För övrigt skulle jag rekommendera Zenith som har snygga dress klockor.
 
Som sagt, en riktigt bra trio som gör att man har klockor för alla tillfällen är:

SubC
PAM112
JlC Moon 39

Då har man länk, gummi/Ammo och kroko, B&Rn är grädde på moset, dvs sjukt cool och annorlunda men inte något man egentligen behöver MEN den är så pass udda, speciell och cool så den måste få stanna...

Så det enda rätta är att spara och köpa JlCn........end of story (för idag :roll: )

PS, mitt jobb är sånt att jag får klä mig efter vad jag ska göra för dagen, ibland krävs det kostym, ibland skorta och jeans/chinos, ibland Stone Island och illgula puppor...såå jag måste ha flera klockor :cool:
 

point1

Cartier
Denke skrev:
point1 skrev:
Jag förstår inte? För mig är JLC:n en sån klocka man kan använda varje dag. Dom andra klockorna är väl mer om man ska ut och dyka eller flyga?

Det där är rätt intressant, de klockor som är norm för vardagsbruk i "våra kretsar" (*insert valfritt stålsportdyksimplaskvarumärkeellermodell*) är ju egentligen utformade för specialförhållande, medan dressklockor, som egentligen är vardagsklockor för normalbruk, ses som komplementklockor...

Jag generaliserar lite här, men varför är det så? :?:

Folk har dålig smak ;)

Tror det har att göra med en allmän förslappning och respektlöshet, folk har generellt sett inte på sig kostym, slips, kavaj eller skjorta. Är det skjorta ska det helst vara någon typ av konstigt innerfoder med massa färger på knapparna osv. När kostym eller finare kläder används så ses det ned på, liknande det som Max kunder gör. Gärna ska man vara så bekväm som möjligt och göra precis vad som behagar en själv.

Jag personligen har ingen kundkontakt, några få gånger per år har jag möten med leverantörer (utländska) som alltid bär kostym. Jag brukar iaf alltid försöka ha på minst udda kavaj med finare byxor, skjorta och slips. På ett av dessa möten hos leverantören så hade jag en kollega som hade på sig ett par jeans och en polo-tröja. Varför? Jo för att det är ju dom som ska sälja oss saker tyckte han. Jag tycker det är respektlöst mot leverantören, vi är förvisso deras kunder, men om de har en viss klädkod borde man när man är på besök anpassa sig, och det är inte professionellt att se ut som en slashas.

För att relatera till klockor igen, jo antagligen är det samma sak, folk strävar för att se mer casual ut, det är ofint att vara propert klädd. Jag kan absolut förstå varför man vill ha ett fint dykarur eller pilotur, och det passar bättre till viss klädsel, och det är absolut okej att ha sådana ur på jobbet. Dock tycker jag att det vore bättre om folk rent generellt sett var mer propert klädda på jobbet även om man inte har kontakt med andra än kollegor. Dessvärre skulle det ju kännas konstigt om en person kom i kostym och alla andra sitter i samma t-shirt de vaknade upp i (vilket är lite standard i min bransch).
 
point1 skrev:
Denke skrev:
point1 skrev:
Jag förstår inte? För mig är JLC:n en sån klocka man kan använda varje dag. Dom andra klockorna är väl mer om man ska ut och dyka eller flyga?

Det där är rätt intressant, de klockor som är norm för vardagsbruk i "våra kretsar" (*insert valfritt stålsportdyksimplaskvarumärkeellermodell*) är ju egentligen utformade för specialförhållande, medan dressklockor, som egentligen är vardagsklockor för normalbruk, ses som komplementklockor...

Jag generaliserar lite här, men varför är det så? :?:

Folk har dålig smak ;)

Tror det har att göra med en allmän förslappning och respektlöshet, folk har generellt sett inte på sig kostym, slips, kavaj eller skjorta. Är det skjorta ska det helst vara någon typ av konstigt innerfoder med massa färger på knapparna osv. När kostym eller finare kläder används så ses det ned på, liknande det som Max kunder gör. Gärna ska man vara så bekväm som möjligt och göra precis vad som behagar en själv.

Jag personligen har ingen kundkontakt, några få gånger per år har jag möten med leverantörer (utländska) som alltid bär kostym. Jag brukar iaf alltid försöka ha på minst udda kavaj med finare byxor, skjorta och slips. På ett av dessa möten hos leverantören så hade jag en kollega som hade på sig ett par jeans och en polo-tröja. Varför? Jo för att det är ju dom som ska sälja oss saker tyckte han. Jag tycker det är respektlöst mot leverantören, vi är förvisso deras kunder, men om de har en viss klädkod borde man när man är på besök anpassa sig, och det är inte professionellt att se ut som en slashas.

För att relatera till klockor igen, jo antagligen är det samma sak, folk strävar för att se mer casual ut, det är ofint att vara propert klädd. Jag kan absolut förstå varför man vill ha ett fint dykarur eller pilotur, och det passar bättre till viss klädsel, och det är absolut okej att ha sådana ur på jobbet. Dock tycker jag att det vore bättre om folk rent generellt sett var mer propert klädda på jobbet även om man inte har kontakt med andra än kollegor. Dessvärre skulle det ju kännas konstigt om en person kom i kostym och alla andra sitter i samma t-shirt de vaknade upp i (vilket är lite standard i min bransch).

Kan vara en åldersfråga vilken typ av klockor man bär oxå....tycker oxå att välklätt inte automatiskt betyder kostym eller kavaj, vi har kontor i Uk, där har alla som sitter vid ett skrivbord kostym, typ en kostym som sitter illa och är köpt på dressman eller liknande, sedan så finns det dom som kanske har ett par scyhssta church skor, jeans som sitter bra och en snygg skorta som jag tycker är mer välklädda än illasittande kostymer....men det kanske är stil vi pratar om, och det har inte alla, oavsett vilken typ av kläder man bär...
 

point1

Cartier
masterkiller skrev:
Kan vara en åldersfråga vilken typ av klockor man bär oxå...tycker oxå att välklätt inte automatiskt betyder kostym eller kavaj, vi har kontor i Uk, där har alla som sitter vid ett skrivbord kostym, typ en kostym som sitter illa och är köpt på dressman eller liknande, sedan så finns det dom som kanske har ett par scyhssta church skor, jeans som sitter bra och en snygg skorta som jag tycker är mer välklädda än illasittande kostymer....men det kanske är stil vi pratar om, och det har inte alla, oavsett vilken typ av kläder man bär...

Absolut, och även ekonomisk fråga, många kanske känner att de vill köpa klockor av bra kvalitet, och därmed är begränsade till ett fåtal. Själv är jag 27, och jag har full förståelse för att en ung person inte har råd med en finare klocka.

Välklätt betyder inte att en kostym automatiskt är rätt, det är som du säger, folk som har dålig smak köper ofta fula kostymer som inte sitter bra. De kan sällan knyta en slips, och förstår inte vikten av att ha ett par kvalitetsskor. En illasittande kostym är verkligen inte klädsamt, men det är iaf bättre med en illasittande kostym om man ska representera ett företag där de man träffar har kostym, än att man har polotröja.
 
Topp