• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Funderar på att sälja mina båda Sinn- vad är de värda?

Patrik Sinn

Cartier
2-Faktor
Hej

Har legat lågt på forumet sedan jag köpt en Sinn ux för användning på fritiden samt en sinn 556 för användning på jobbet. Sinn ux köptes på Eriksson sept 2012 och sinn 556 köptes i februari 2013 i Tyskland.

Var nöjd med dessa två men nu har klockintresset vaknat till liv igen och jag skulle gärna sälja båda dessa för att köpa en tudor black bay.

Min fråga är: Vilket pris är rimligt att sätta på båda dessa?

Sinn ux kommer både med gummi och länk.
Sinn 556 är på länk.

// Patrik
 
UXen borde gå för 8k kanske?
Vill du sälja snabbt så skulle jag sätta ut den för 7k.

Men det finns egentligen bara ett sätt att ta reda på värdet. :)
 

demondave

Rolex
Jag har inga problem med att värdet på en UX ligger under tiolöken, men jag skulle aldrig sälja för det priset, bruksvärdet är så mycket högre. Fy tusan så nöjd jag är med min, där snackar vi absolut pang för pengarna. Man behöver alltid en beater, spara lite längre till Tudorn och behåll UX är mitt stalltips, i all välmening :)
 

Patrik Sinn

Cartier
2-Faktor
Har absolut ingen brådska och om en nästan oanvänd ux med både länk och gummi är värd endast 8 tusen så lär den få hänga med ett tag till...
 

JayJay

Rolex
UX=10k
556=6+k
förutsatt att du har alla boxar, papper etc och att skicket är gott och att det är stållänk som sitter på.
 

JayJay

Rolex
Har absolut ingen brådska och om en nästan oanvänd ux med både länk och gummi är värd endast 8 tusen så lär den få hänga med ett tag till...
Släpper du den för dom 7k som föreslås här ovan så behöver du inte ens lägga ut den på annons... Då kan du pm:a mig direkt... MEN det är faktiskt ett orimligt lågt pris. :happyhappy:
 
Topp