• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Funderingar kring daytona 16523 1996

K-S

Rolex
2-Faktor
Ja då har man ramlat över en daytona igen som jag blivit lite sugen på eftersom den enligt ref och årtal har zenith urverk och fullset, men min fråga är, vad är ett rimligt pris och kan man ens prata på samlarvärde och värdeökning när ref är 16523 och inte 16520 dvs helstål.
pris jag fått är 52 000.

Tacksam för bra input boys.

Mvh

K-S
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Billigare än så blir det inte.....bara att slå till......men du ska veta en sak......att sälja den sen blir lika lätt som att sälja en Bayliner från samma år. Du platsar ändå i flipperträsket.....så den dagen kommer med stor säkerhet.....
 

cab

Audemars
2-Faktor
Davvan skrev:
Billigare än så blir det inte.....bara att slå till......men du ska veta en sak......att sälja den sen blir lika lätt som att sälja en Bayliner från samma år. Du platsar ändå i flipperträsket.....så den dagen kommer med stor säkerhet.....

För en okunning, varför är den så svårflippad?

Som en klok man sa till mig förrut det finns två saker man inte blir av med det ena är en Bayliner och det andra är HIV.
 
Gud/Stål Daytona har verkligen dåligt andrahandsvärde och känns överlag rätt tråkiga tycker jag, jag personligen skulle nog köpt en 16613 med blå tavla om jag skulle satsat på G/S...

Men köp det DU gillar....
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
cab skrev:
Davvan skrev:
Billigare än så blir det inte.....bara att slå till......men du ska veta en sak......att sälja den sen blir lika lätt som att sälja en Bayliner från samma år. Du platsar ändå i flipperträsket.....så den dagen kommer med stor säkerhet.....

För en okunning, varför är den så svårflippad?

Som en klok man sa till mig förrut det finns två saker man inte blir av med det ena är en Bayliner och det andra är HIV.

Heheh...hörde xakt samma sak för......många år sedan....garvade gott åt det.

TT Daytona är notoriskt svår att bli av med......köparna är lätträknade.......ett mellanting helt enkelt. Att köpa en ny för 120+ rök är ekonomiskt självmord, men att plocka upp en beggad för runt 50 känns helt ok. Personligen tycker jag den är fräck.....det finns kombinationer med tavlor som är riktigt läckra.......samtdigt kan den bli hyfsat trött i andra utförande.

Har ett par tjejkompisar som kör den...... :roll:
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Davvan skrev:
cab skrev:
Davvan skrev:
Billigare än så blir det inte.....bara att slå till......men du ska veta en sak......att sälja den sen blir lika lätt som att sälja en Bayliner från samma år. Du platsar ändå i flipperträsket.....så den dagen kommer med stor säkerhet.....

För en okunning, varför är den så svårflippad?

Som en klok man sa till mig förrut det finns två saker man inte blir av med det ena är en Bayliner och det andra är HIV.

Heheh...hörde xakt samma sak för......många år sedan....garvade gott åt det.

TT Daytona är notoriskt svår att bli av med......köparna är lätträknade.......ett mellanting helt enkelt. Att köpa en ny för 120+ rök är ekonomiskt självmord, men att plocka upp en beggad för runt 50 känns helt ok. Personligen tycker jag den är fräck.....det finns kombinationer med tavlor som är riktigt läckra.......samtdigt kan den bli hyfsat trött i andra utförande.

Har ett par tjejkompisar som kör den...... :roll:


Visst har Davvan rätt, det är en perfekt tjejklocka! Min hustru har TT Tudor chronon och hon är mycket nöjd.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Du fick en sub i helguld av din fru och hon fick en TT Tudor av dig....nåt står inte rätt till i ert förhållande :D
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Tack för er input boys! Får se hur jag gör, men det känns som om en zenith stål är det bästa alt. Även om den säkerligen kan vara en sleeper som stiger..... Tavlan på den e svart och det gillade jag!

KS.
 

Ricrob

Patek
K-S skrev:
Tack för er input boys! Får se hur jag gör, men det känns som om en zenith stål är det bästa alt. Även om den säkerligen kan vara en sleeper som stiger..... Tavlan på den e svart och det gillade jag!

KS.
Är det av ngn spec anledning du jagar en med Zenith-verk? Har en kompis som äger en sådan i stål med vit tavla och den rockar men nör jag pratade om den med vissa forumprofiler så var det just verket det rynkades näsa åt.. Varför vet jag inte, så därför frågar jag.
 
Topp