• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Funkar din klocka till allt? Min 16613 gör det!

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Har du en favoritklocka som funkar överallt? Upp med bilder på det i så fall!

Här kommer ett bevis på att en G/S Sub med blå tavla ÄR den ultimata allroundklockan. Till motsatsen är bevisad......:)

Funkar till allt.

Till kostym


I poolen


På Liseberg


När du ska skjutsa till dagis


På stranden


På sjön


I Paris


Till frukost


I Sälen


I snön
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Fina bilder och fin klocka. Jag är av åsikten att man kan ha vilken sub-modell som helst till vad som helst. Det är bara att köra!
 

cab

Audemars
2-Faktor
Snyggt, SUB funkar till allt!

bFkdTEi.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt allround den där! Kanske skulle en TT GMT vara enda konkurrenten i det segmentet? F-n TT (g/s) kanske inte är så dumt ändå... Sccchteeek :)

mvh
theargonaut
 

Genta

Cartier
Har du en favoritklocka som funkar överallt? Upp med bilder på det i så fall!

Här kommer ett bevis på att en G/S Sub med blå tavla ÄR den ultimata allroundklockan. Till motsatsen är bevisad......:)

Funkar till allt.

Till kostym


I poolen


På Liseberg


När du ska skjutsa till dagis


På stranden


På sjön


I Paris


Till frukost


I Sälen


I snön
Vill se en liknande bildkavalkad för din DD Roséguld!
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Härliga bilder!

Sugen på att kasta upp en bild på bilen?
Kasta upp i bilen? Så märkligt :)

Edit: tog mig friheten att skoja till det med en bilnyckel tillhörande en god vän till mig.

Och nej! Den här tråden ska inte spåra ur till en biltråd! :)
 
Sköna bilder Leben.
Jag gillar tanken verkligen tanken på en klocka som funkar till allt. Det är en eftersträvansvärd egenskap och Rolex leverarar ofta bra när det gäller just detta.
För egen del blir det dock sällan att jag använder en klocka till allt i praktiken, jag byter ofta med tanke på aktivitet/sammanhang. Enda undantaget är väl resor egentligen, där kommer allroundegenskaper väl till pass. Kanske krockar det med det faktum att det finns en hel del att välja på i klocklådan? Hursomhelst är det en intressant paradox - är det eftersträvansvärt med "allroundare" i en talrik samling?
 
B

bonuspater

Guest
Fina bilder.

Men är klockan inte irriterande att ha till kostym? Snyggt, absolut. Men den sätter väl sig lätt mot kavlarna? Blir det inte att se ut som att du med flit har lagt kavlarna bakom klockan för att blotta och skryta med den?
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Har lite svårt får den länken... Annars en suverän klocka som säkert passar till allt. Hade hellre valt en guld DD men den kan man inte bada med :/
 
Topp