• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Funkar klockrullar?

Ale

Cartier
Hej, funderar på att köpa en sån där klockrulle för att förvara typ 5 klockor och bandverktyg. Extrabanden får jag nog ha separat, annars behövs en större förvaring.

Undrar dock om det verkligen funkar att rulla ihop dem med några normalstora klockor i. Boetterna hamnar ju i samma ände... Ser ut som att de bilder på nätet som visar olika modeller av rullar faktiskt är tomma egentligen.

Nu som har, är det verkligen en praktisk förvaring av en mindre klocksamling?


Bild från http://wornandwound.com/2013/01/14/announcing-the-wornwound-watch-roll/
WW_WATCH_ROLL_940x400.jpg
 

Ale

Cartier
Ska man köpa större modell där klockorna kan läggas i båda ändarna så det blir jämnare?
 

Freddie L

Panerai
Jag sydde en själv i grövre tyg. Den blev dock för sladdrig om alla boetter låg åt samma håll. Men, så länge man har en flik att vika ned, det är ju bara att lägga klockorna varannan med boetten upp.

Jag tycker det funkar kanon med klockrulle, och kommer nog lyxa till det med en Cheepo vad det lider.
 
Jag tror att man får vara noga så att de innersta klockorna inte ligger och skaver mot varandra. Detta går väl att lösa med tillräcklig bredd på fickorna, eller med flärpen på den som masterkiller visar. Ser riktigt fin ut. Sån hade jag velat ha.
 
Topp