• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fusk-IWC?

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Jag är inte så insatt i just IWC men den här är väl rätt suspekt? Indexen sitter åt skogen?

buktlänk

QriwWvU.jpg
 

RDFG

Cartier
Känns som alla klockor med sån där månadsvisning i kronografen är tokfejk.. Men finns säkert på vissa genuina modeller också?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det finns äckligt bra kopior på IWC, hade aldrig köpt en IWC utan att kolla upp den hos en AD.
 
Absolut inte men jag råkade hamna på en sida som jämförde en äkta med en oäkta en gång och det var riktigt läskigt.

Jo jag har sett en del av dem, äckligt lika tyvärr.
Dock så var det faktiskt en Patek som var den absolut "bästa" kopian jag sett, en 5980A med vit tavla. Den var (Med undantav för verket) identisk i detaljer på tavlan, boett, länk, lås, tryckknappar och krona. Lite oroväckande faktiskt.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Fruktansvärt dålig finish, en av de sämsta jag sett på bukten :facepalm::wtf: Hur fan går foik på detta?!
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Härlig detaljrikedom i tavlan..kolla bara hur bokstaven j lutar olika för Jan och Jul:)
Ser supersmäckig ut
 

Johe

Omega
Jo jag har sett en del av dem, äckligt lika tyvärr.
Dock så var det faktiskt en Patek som var den absolut "bästa" kopian jag sett, en 5980A med vit tavla. Den var (Med undantav för verket) identisk i detaljer på tavlan, boett, länk, lås, tryckknappar och krona. Lite oroväckande faktiskt.
Jo jag har sett en del av dem, äckligt lika tyvärr.
Dock så var det faktiskt en Patek som var den absolut "bästa" kopian jag sett, en 5980A med vit tavla. Den var (Med undantav för verket) identisk i detaljer på tavlan, boett, länk, lås, tryckknappar och krona. Lite oroväckande faktiskt.
Har sett en Aquanaut -kopia som också var otäckt lik, sånär som på urverket vilket var vanligt ETA om än med Patek-logo på rotorn osv. Men framifrån var den sjukt lik. Skulle tydligen ha kostat 2-3k.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag minns den gamla tråden då en del rävar dumförklarade en för att man hävdade att det fanns "välgjorda" kopior som var svåra att skilja från originalet.
Det är bara en myt! Skreks det.
 
Jag minns den gamla tråden då en del rävar dumförklarade en för att man hävdade att det fanns "välgjorda" kopior som var svåra att skilja från originalet.
Det är bara en myt! Skreks det.

Kan lova att det finns äckligt bra kopior på vissa saker tyvärr, men dessa är inte gjorda i Kina eller Thailand tyvärr, utan av lite mer proffsiga typer.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Kan lova att det finns äckligt bra kopior på vissa saker tyvärr, men dessa är inte gjorda i Kina eller Thailand tyvärr, utan av lite mer proffsiga typer.

Jag såg en dokumentär som jag tror heter: The fake trade. Det var inte mycket om klockor men helt sjukt vad det piratkopieras prylar. En fabrik var inriktade på att bara göra tandkräm! Helt galet.
 
Topp