• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

FWBC - Fake Watch Bashing Contest - Avgjord!

Ariste

Audemars
2-Faktor
Nu är det dags, släpp ölen och ta en paus i smiskandet av boan - ta ut din aggression över alla klockkopior och greppa chansen att skapa något minnesvärt.

Lite bakgrund
Jag kom bland annat över en låda damur vid ett byte (inget höjdarbyte - jag vet) och bland alla mekaniska godsaker låg två fake-Rollar. Tänkte först slänga dem men kom sedan på tanken att utlysa en tävling bland KS medlemmar. Jag är nyfiken på hur kreativa ni är och ser fram mot att ta del av förslagen, må bäste klocknörd vinna!

Tävlingsregler
Tävlingen går ut på att författa ETT förslag på hur du helst skulle vilja förgöra dessa två Rolex-fakes.
Tänk på att förslaget måste vara genomförbart då det vinnande bidraget måste dokumenteras (foto/video) och postas i forumet senast 2 veckor efter att vinnare utsetts.
Förslaget postas i denna tråd.

Det fyndigaste/råaste/coolaste/galnaste förslaget belönas, förutom äran att få dokumentera förstörelsen, med en tickande överraskning.

Tävlingen pågår fram till söndagen den 3 mars och avslutas klockan 21.00. Efter det överlägger juryn (jag) och vinnaren presenteras dagen efter.

IMG_6478_zps1db93d60.jpg


IMG_6479_zps6eb7e942.jpg


IMG_6524_zps2706b6e7.jpg


IMG_6523_zpse0c3c49d.jpg


IMG_6522_zps7c76c2a8.jpg


IMG_6521_zps1adceb4b.jpg


IMG_6520_zpsb0462b33.jpg


Yes, jag har fått ok från forumledningen.

Lycka till!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: FWBC - Fake Watch Bashing Contest

Det finns bara ett sätt! Spräng skiten i 300 miljarder bitar med hjälp av dynamit.
 

Ricrob

Patek
Re: FWBC - Fake Watch Bashing Contest

Jag ser gärna efter hur tunna de blir efter en massage mellan tvärbanan här på Sickla udde och dess räls! :geek:
 

calzone

Vacheron
Re: FWBC - Fake Watch Bashing Contest

Kan ingen med tillgång till vapen skjuta sönder dem ?, Vore coolt :D
 

frere

Audemars
2-Faktor
Re: FWBC - Fake Watch Bashing Contest

Ett skitigt jobb, men någon måste göra det. Jag bor precis intill en bra å och kan dränka dem i en säck, med stenar som tyngder. Varje månad fiskar jag upp dem och fotar nedbrytningen.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Re: FWBC - Fake Watch Bashing Contest

Haha!

Min traktor kommer att destroya dessa fejkur totalt. Skulle detta mot all förmodan misslyckas så har jag ett skruvstäd och en svets!

Eld går också att frambringa med kort varsel :)
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Re: FWBC - Fake Watch Bashing Contest

Jag slängde in min Marina Militare (gud bevare) i den öppna elden i kakelugnen. Dessvärre förstördes den inte, blev bara jävligt sotig och rotorn lossnade, men gick fortfarande att dra upp den. Planen var sedan att låta en hydralisk press på jobbet ta hand om den, men har inte blivit av ännu. Dessvärre dog min telefon där alla bilderna fanns på kakelugnsspektaklet, men hydralisk press vore rätt coolt. Jag föreslår det
 

morrism

Audemars
Re: FWBC - Fake Watch Bashing Contest

Jag ska till skansen imorgon, jag kan ge de till lemurerna.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Re: FWBC - Fake Watch Bashing Contest

Är ju en Cellini....

Jag har tillgång till torris som är -78 grader.
Vad händer efter ett par timmar liggandes där kan nog inte tro att dom tickar så bra efter det...

Btw vilken loppislåda du köpt
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Re: FWBC - Fake Watch Bashing Contest

Vilken jä__a låda.
Imponeras av mängden och entusiasmen.
Härligt att se : )
Sakta se dom lösas upp i nån trevlig vätska/syra.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Re: FWBC - Fake Watch Bashing Contest

[video]http://www.youtube.com/watch?v=7gku65R0aTc[/video]
 

Edin

Panerai
Re: FWBC - Fake Watch Bashing Contest

Jag blev lite sugen på att se hur en av dessa skulle stå sig efter allehanda bilmisshandel. Sladda över uret, parkera på det och sedan gasa iväg med handbromsen i (framhjulsdriven bil dvs.) högtryckstvätta uret efteråt är ju självklart och blir det mycket grus kvar när detta är klart skulle man ju kanske, kanske kasta in skiten inuti ett bildäck och köra på med skiten i en vecka eller så..
 

Ricrob

Patek
Re: FWBC - Fake Watch Bashing Contest

yonsson skrev:
Ricrob skrev:
Hoppas du vinner och kan genomföra det också, Mythbusters style!
Jag genomföra? :shock:

Jag läser reglerna som att den som föreslår ett tillvägagångssätt o vinner, ska genomföra det och filma/fota spektaklet. Har jag fel? Om jag har fel så vill jag att James Cameron tar med dem ned i djupet, så man får se hur en klocka beter sig ngn mil ner!
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Re: FWBC - Fake Watch Bashing Contest

Ricrob skrev:
yonsson skrev:
Ricrob skrev:
Hoppas du vinner och kan genomföra det också, Mythbusters style!
Jag genomföra? :shock:

Jag läser reglerna som att den som föreslår ett tillvägagångssätt o vinner, ska genomföra det och filma/fota spektaklet. Har jag fel? Om jag har fel så vill jag att James Cameron tar med dem ned i djupet, så man får se hur en klocka beter sig ngn mil ner!
Helt korrekt, som deltagare med möjlighet att vinna måsta man genomföra och dokumentera förödelsen.

Har sett flera spännande förslag, keep 'em coming! :)
 

The Pell

Cartier
Re: FWBC - Fake Watch Bashing Contest

Jag uppehåller mig stundom i "Canon-skrapan" i Göteborg. Där finns en otäck spiraltrappa som jag flera gånger stått högst upp i och blickat ned i det typ 100 meter höga runda hålet i mitten. Ett fritt fall där med full videodokumentation – såväl uppe som vid nedslagsplatsen. Idé?
 

David

Bödeln
Re: FWBC - Fake Watch Bashing Contest

Jag har redan lovat att filma ner till 3000 meters djup, bara någon förser mig med klockor. Dessvärre kan jag inte lova två veckor.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Re: FWBC - Fake Watch Bashing Contest

Skärbrännare och vinkelkap gör sig alltid grymt bra på film. Avslutar med ett distinkt slag med 4,5 kg-slägga mot riktigt stumt underlag.
Kommer att bli kanonbra!
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Re: FWBC - Fake Watch Bashing Contest

yonsson skrev:
Det finns bara ett sätt! Spräng skiten i 300 miljarder bitar med hjälp av dynamit.
Dynamitard - kan du genomföra det så är du sannerligen en kandidat.
Ricrob skrev:
Jag ser gärna efter hur tunna de blir efter en massage mellan tvärbanan här på Sickla udde och dess räls! :geek:
Strappa dem på en Connex-städare bara...:)
Seikoman87 skrev:
Kan ingen med tillgång till vapen skjuta sönder dem ?, Vore coolt :D
Tanken har föresvävat mig, fram med vapnen nu i dessa amnesttider. :)
papadok skrev:
Ett skitigt jobb, men någon måste göra det. Jag bor precis intill en bra å och kan dränka dem i en säck, med stenar som tyngder. Varje månad fiskar jag upp dem och fotar nedbrytningen.
Intressant, utdraget och plågsamt - vad är det du jobbar med nu igen? :)
Scaramanga skrev:
Haha! Min traktor kommer att destroya dessa fejkur totalt. Skulle detta mot all förmodan misslyckas så har jag ett skruvstäd och en svets! Eld går också att frambringa med kort varsel :)
Coolt, en "Liten röd traktor", Byggare-Bob och Katla i en het menage a trois... :)
Gavve skrev:
Jag slängde in min Marina Militare (gud bevare) i den öppna elden i kakelugnen. Dessvärre förstördes den inte, blev bara jävligt sotig och rotorn lossnade, men gick fortfarande att dra upp den. Planen var sedan att låta en hydralisk press på jobbet ta hand om den, men har inte blivit av ännu. Dessvärre dog min telefon där alla bilderna fanns på kakelugnsspektaklet, men hydralisk press vore rätt coolt. Jag föreslår det
Noterat, quick death...
morrism skrev:
Jag ska till skansen imorgon, jag kan ge de till lemurerna.
:)...hade varit en skön syn men tyvärr avgörs tävlingen först söndag kväll.
CaptainOats skrev:
Är ju en Cellini....
Jag har tillgång till torris som är -78 grader.
Vad händer efter ett par timmar liggandes där kan nog inte tro att dom tickar så bra efter det...
Btw vilken loppislåda du köpt
Sprött, sprött...gillar tanken. Den skräplådan var en förlustaffär likt alla vintageköp...:)
jakob.dala skrev:
Vilken jä__a låda.
Imponeras av mängden och entusiasmen.
Härligt att se : )
Sakta se dom lösas upp i nån trevlig vätska/syra.
Lite Leon-style över det tillvägagångssättet...:)...me like! Life is a box of vintage mold...
80talisten skrev:
Ska jag tolka det som ditt förslag, Hammer time? :)
Edin skrev:
Jag blev lite sugen på att se hur en av dessa skulle stå sig efter allehanda bilmisshandel. Sladda över uret, parkera på det och sedan gasa iväg med handbromsen i (framhjulsdriven bil dvs.) högtryckstvätta uret efteråt är ju självklart och blir det mycket grus kvar när detta är klart skulle man ju kanske, kanske kasta in skiten inuti ett bildäck och köra på med skiten i en vecka eller så..
Ahh, Gran Turismo-varianten...noterat! ;)
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Re: FWBC - Fake Watch Bashing Contest

The Pell skrev:
Jag uppehåller mig stundom i "Canon-skrapan" i Göteborg. Där finns en otäck spiraltrappa som jag flera gånger stått högst upp i och blickat ned i det typ 100 meter höga runda hålet i mitten. Ett fritt fall där med full videodokumentation – såväl uppe som vid nedslagsplatsen. Idé?
High anxiety, sitter själv i Bonnierskrapan så jag förstår känslan...:)
David skrev:
Jag har redan lovat att filma ner till 3000 meters djup, bara någon förser mig med klockor. Dessvärre kan jag inte lova två veckor.
Plums! Overkligt djupt, är det ens möjligt? I så fall kan jag donera andra klockor...:)
JoberMan skrev:
Skärbrännare och vinkelkap gör sig alltid grymt bra på film. Avslutar med ett distinkt slag med 4,5 kg-slägga mot riktigt stumt underlag. Kommer att bli kanonbra!
Fler som växte upp med Verktygsmördaren på Betamax märker jag, coolt! ;)
Tommytvigg skrev:
Jag kan låna min bästa väns pumphagel. Tror det kan bli skoj :lol:
Det i kombo med en lerduvekastare får det att krampa i fakebasharmuskel...
 

David

Bödeln
Re: FWBC - Fake Watch Bashing Contest

Ariste skrev:
David skrev:
Jag har redan lovat att filma ner till 3000 meters djup, bara någon förser mig med klockor. Dessvärre kan jag inte lova två veckor.
Plums! Overkligt djupt, är det ens möjligt? I så fall kan jag donera andra klockor...:)

Lätt, och lite till:
http://www.bowtech.co.uk/product.php?&S ... &prodid=41

Dessvärre är det rätt osäkert när jag kommer ha tillgång till den sortens djup nästa gång. Jag hojtar till när det blir aktuellt.

Däremot kan jag personligen leverera en klocka till ca 30 meter i nationalparken Ras Mohammad i slutet på nästa vecka, men fotobevis dröjer en vecka till. :)
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Re: FWBC - Fake Watch Bashing Contest

Jaja, kan min traktor och eld inte ta död på dom så har jag också tillgång till kolsyreis, pressar, svarv, motorsåg, och trumfkortet....hästar!!!! Undrar just vad 600 kilo häst kan göra med sina hovar ;)

Hammare och skruvstäd är ju klassiskt men ack så effektfullt!
 
V

Viggen

Guest
Re: FWBC - Fake Watch Bashing Contest

Undrar vad en D12-3´a skulle göra med en av klockorna?

D12-3 = Den kraftigaste svartkrutsmotorn som man får köpa utan licens. Brinntid 1,7sek. :mrgreen:
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Re: FWBC - Fake Watch Bashing Contest

Seikoman87 skrev:
Kan ingen med tillgång till vapen skjuta sönder dem ?, Vore coolt :D
Jag är norrlänning, klart man har! Dock hade det blivit stel stämnng om man skulle gått till Rålambshovsparken och riggat upp klockorna för att utöva prickskytte. Aina hade garantert kommit.
Jag skulle skickat iväg den påtejpad en stor jävla raket, :twisted:
 

P-A

Sir Spamalot
Re: FWBC - Fake Watch Bashing Contest

Finns bara ett bra sätt för en jägare som mig.
Sätt upp dem på en pinne och dra av några hagelsvärmar så lovar jag att problemet är löst! ;)
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Re: FWBC - Fake Watch Bashing Contest

Scaramanga skrev:
Jaja, kan min traktor och eld inte ta död på dom så har jag också tillgång till kolsyreis, pressar, svarv, motorsåg, och trumfkortet....hästar!!!! Undrar just vad 600 kilo häst kan göra med sina hovar ;)

Hammare och skruvstäd är ju klassiskt men ack så effektfullt!


Här finns det resurser, bara att lämna in hos dig så löser sig resten :)
 
Topp