• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad FYND! Rolex Datejust 16234 -97. Fullset

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Hej KS!

Jag säljer nu något man troligen inte finner varje dag. En Fullset 16234 med vad jag tror är alla tillbehör från när klockan såldes ny. Innerbox, ytterbox, kalender, kalenderhållare, böcker, hang tag, "certplånbok" och sist men inte minst, Cert stämplat av Svensk AD!

Skicket på klockan är enligt mig grymt! Skarpt fint case utan större märken, även om den såklart är använd och det finns mindre spår därav.

Tavla och visare har börjat få en mycket lätt patina på lumen, vilket är riktigt attraktivt då denna klockan nästan gränsar till vintage, men har moderna attibut som Quick-set och safirglas.

Jag har inte testat gång än men tycker den håller tiden riktigt bra! Kollar det om intresse för klockan finns :)

Tycker 39.000kr 35.000kr känns som ett alldeles för bra pris med tanke på skick och tillbehör. Retur i 48h.
IMG_6247.JPG
IMG_6246.JPG
IMG_6591.JPG


Och så ett antal mycket osmickrande bilder i dåligt ljus. Ha gärna i åtanke att dessa bilder sänker klockan. Den upplevs som bilderna ovan :)

IMG_6981.JPG
IMG_6982.JPG

Alla bandhorn är tjocka och skarpa! Det är ett litet, mycket ytligt märke på högra bandhornet nedan: Garanterat lätt att polera bort om man vill.
IMG_6984.JPG
IMG_6985.JPG
IMG_6980.JPG


Notera att gröna klistermärken är kvar :)
IMG_6976.JPG

Ena "bladet" i spännet är lite ojämnt. Går nog lätt att fixa men påverkar inte funktionen så har inte brytt mig.
IMG_6978.JPG
IMG_6979.JPG
IMG_6970.JPG
IMG_6969.JPG
IMG_6968.JPG
IMG_6967.JPG


Tack KS!
ANALOGUE
 
Senast ändrad:
Topp