• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fynda för fejkfrälst frändes femhunka

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Hallå i stugan!

Lång historia kort:
En nära väns "Rolex" TT-datejust har gått sönder. Jag fick se den för första gången igår, och vi kan väl säga som så att myten om klass 1-kopior förblir just en myt.
Som brukligt så misshandlade jag klockan så gott som det går verbalt. Han försvarade den med att "den är nästan exakt likadan som den riktiga" och att det "faktiskt är en Rolex". Vissa verkar inte förstå att en Rolexkopia inte är bättre än en Theoremakopia. När han ville visa mig jämförelsen med the real deal så visade han upp en bild på en daydate...

Hursomhelst så vill jag få över honom till den goda sidan genom att hjälpa honom att införskaffa en riktig klocka.
Profilen som ska hjälpa mig att hitta något ser ut som följande:
Maxbudget: 500 kr
Armband: länk
Storlek: inte liten
Quartz går bra

Både beggat och nytt funkar. Jag tänker mig att någon sorts dykare kanske kan funka.
Kommer ni med förslag så ska jag försöka att ge er hans åsikt om varenda av de föreslagna klockorna så att vi tillsammans kan hitta något.

Fridens!
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Jag tror att det kan bli svårt att pressa ut mer ur budgeten, om jag föreslår det finns risken att det i stället blir ännu en kopia. Det viktigaste är att få honom ut fejkträsket. Om jag lyckas med det steget så kanske jag på lång sikt kan omvandla honom. Förslaget som yonsson gav var inte helt fel, keep 'em coming!
 

Wi

NLA
2-Faktor
Jag tror att det kan bli svårt att pressa ut mer ur budgeten, om jag föreslår det finns risken att det i stället blir ännu en kopia. Det viktigaste är att få honom ut fejkträsket. Om jag lyckas med det steget så kanske jag på lång sikt kan omvandla honom. Förslaget som yonsson gav var inte helt fel, keep 'em coming!

Jag kmr väl ångra mig direkt nu…men Daniel Wellington?
Eller nej! Han ska köpa en Seiko från watchhubs.com!
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag antar att din vän också är under 18? Vänta ett par år, så har han vuxit ikapp dig någorlunda, och kommer förstå att en falsk Rolex inte är en riktig Rolex.
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Mamsen och pappsen kan väl skjuta till en femhundring, då blir ju allt så mycket lättare?
 

Camo00

Patek
Han ska naturligtvis ha en Orient!!

Automat, 42mm, på länk för 584:- från creationwatches: http://www.creationwatches.com/prod...2/orient-classic-automatic-er2c004b-3711.html

FER2C004B0_MED.jpg
 
Topp