• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fyra nya klockor + en julklapp

Daddyeo

Omega
Sålde för ett tag sen min enda gröna klocka, vilket gjort att jag sökt en ny grön grej att stoppa på armen. Det slutade med tre stycken gröna grejer, Ebay är djävulen för klockmissbrukare. Är inne på att börja lägga undan lite pengar för ett klockköp modell bra mycket dyrare, men jag har lite svårt att kontrollera mig själv. Här kommer lite bilder.

Först ut, King Seiko Vanac Special. Rätt udda look med fint facettglas och den rullar på fint. Jag drog på ett grå/grönt läder som jag tycker passade bra. Som ni ser har jag extremt svårt att ta en vettig bild på den.

20131210_215554_1_zps65d5278e.jpg

20131210_211023_4_zps0c7cb84d.jpg


Klockan nr 2 är en Seiko Lord Matic Special 25 jewels. Även här lite facettglas, fast något mindre udda look. Den gifte sig väldigt bra med mitt svarta ödleskinn. Något sliten boett, men annars känns den riktigt fin.

20131203_191437_1_zps6e250d9b.jpg


Den tredje klockan är en Seiko Lord Matic Special 23 jewels. Inget facettglas här, men ack så fin klocka. Väldigt nöjd med hur den ser ut. Passade bra med den medföljande länken.

20131210_205000_1_zps76514734.jpg


Det var mina tre gröna inköp. Någon av de här lär gå ut för försäljning så småningom.

Här kommer ett blått tillskott som jag spontanköpte då jag tyckte den såg schysst ut. En Rado Golden Gazelle. Jag gillar den skarpt.

20131209_222250_1_zps24c6f1ff.jpg


Samlingsbild:

20131210_210616_2_zpsfd443f05.jpg


En sista bonusbild på en liten julklapp jag köpt också. En 27 mm Omega Geneve.

20131209_143142_1_zpsc9c98b8c.jpg


Tack för mig.
 

Daddyeo

Omega
Tackar så mycket gott folk.

Gillar Radon! Såg riktigt nice ut, men strular datumet?

Den är riktigt najs. Vet inte vad datumet sysslar med där på bilden, men jag märker inte av något strul nu.

Lutar åt att LM 25 jewels går ut till försäljning. Den blir lite överflödig i samlingen.

KSen känns jävligt jobbig att skruva upp, kan lite oljning hos urmakaren lösa det problemet? Är lite ny med vintage.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tackar så mycket gott folk.



Den är riktigt najs. Vet inte vad datumet sysslar med där på bilden, men jag märker inte av något strul nu.

Lutar åt att LM 25 jewels går ut till försäljning. Den blir lite överflödig i samlingen.

KSen känns jävligt jobbig att skruva upp, kan lite oljning hos urmakaren lösa det problemet? Är lite ny med vintage.


En rengörning och oljning hos urmakaren borde lösa det. troligtvis oljan i "main springen" som blivit gammal och geggat ihop...
 
Topp