E.Z.
Cartier
Hej,
Upplevde att min Daytona från oktober 2015 inte höll gångreserven så var inne på Bergströms Ur i Gbg med den. Två veckor senare får jag tillbaka klockan med svar att de mätt upp den och att gångreserven på 72h hålls. Varpå jag frågar vad de gjort - och får besked att de mätt upp den men inget mer. Alltså inte ens öppnat locket och kollat verket.
Blir lite irriterad då Bergströms då inte ens undersökt om det kan vara något fel på urverket. På en klocka de själv sålde för över 100k för mindre än ett år sedan.
Min fråga till forumet är således - vad tycker ni man kan förvänta sig att Bergströms gör i detta garantifall? Är det inte rimligt att de lägger 5-10min och gör en koll på urverket?
Med vänlig hälsning
E.Z.
Upplevde att min Daytona från oktober 2015 inte höll gångreserven så var inne på Bergströms Ur i Gbg med den. Två veckor senare får jag tillbaka klockan med svar att de mätt upp den och att gångreserven på 72h hålls. Varpå jag frågar vad de gjort - och får besked att de mätt upp den men inget mer. Alltså inte ens öppnat locket och kollat verket.
Blir lite irriterad då Bergströms då inte ens undersökt om det kan vara något fel på urverket. På en klocka de själv sålde för över 100k för mindre än ett år sedan.
Min fråga till forumet är således - vad tycker ni man kan förvänta sig att Bergströms gör i detta garantifall? Är det inte rimligt att de lägger 5-10min och gör en koll på urverket?
Med vänlig hälsning
E.Z.