• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Går den att snygga till? (DJ 16233)

Weberg

Audemars
Letar efter en lite rasslig two-tone som ny beater, men gillar inte när just själva boetten har för många sprickor. Finns det någon möjlighet att fixa till en sån här någorlunda? Har annars passande urtavla med visare liggande till en 16233. Jag är inte nödvändigtvis intresserad av just den här klockan, men vad tycker ni om priset? Vad bör man betala för en liknande, ungefär? Mycket tacksam för svar från mer kunniga här på KS... (http://www.uretvintage.se/rolex-datejust-36-mm-pv-24522.html)

RG1SHAg.jpg
 

Weberg

Audemars
"Passar handleder upp till 23 cm". Det är ganska ovanligt med den längden på beggade guldlänkar. Oftast tycker jag att de håller 18-19 cm. Kanske tycker de att det motiverar priset. "Mer guld", liksom...
 

Wi

NLA
2-Faktor
Mer guld, som egentligen inte är speciellt mycket mer guld motiverar inte priset...Ser ut som skit och kostar alldeles för mycket
 

POO

Panerai
Vilket lik! En service lär behövas! 6 månaders garanti känns generöst i detta fallet. Priset är väl hyggligt om det nu inte varit för att den legat under jord de senaste decenniet.
 

Sond

Patek
Neej, det finns betydligt bättre för det priset eller "betydligt" billigare om du kan tänka dig lite skavanker. Och glöm inte regeln om att vara beredd på service om du köper begagnat, inte minst i dessa prisklasser.

Sedan har jag en kunskapslucka och det är om en TT är dyrare än en stål och i så fall hur mycket.

Edit: Man kan ju dock bli lite nyfiken på vad den där klockan varit med om.
 

Weberg

Audemars
P
Neej, det finns betydligt bättre för det priset eller "betydligt" billigare om du kan tänka dig lite skavanker. Och glöm inte regeln om att vara beredd på service om du köper begagnat, inte minst i dessa prisklasser.

Sedan har jag en kunskapslucka och det är om en TT är dyrare än en stål och i så fall hur mycket.

Edit: Man kan ju dock bli lite nyfiken på vad den där klockan varit med om.

Exakt vad jag jag tänkte. Tänk om samtliga ägare använt en head cam varje gång de burit klockan och sedan gett alla år av inspelad film till Jonas Åkerlund (så kunde han göra en rockvideo á la Madonnas Ray of light av det: A Rolex's Life in ultraspeed!)
 

Weberg

Audemars
Precis som ni alla skriver är den risig, "ett lik" och allt det där. Och jag säger knappast emot. Men det jag fortfarande undrar är OM det går att fixa den typen av skador på botten. Ibland stöter man på liknande exemplar till betydligt lägre priser, men om det kostar 10 lakan att snygga till en sån är det förstås inte lika intressant.
 
Topp