• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Går denna Certina Chronolympic ESA 900.231 att fixa?

Gnomon

Basic
De analoga visarna går ett par timmar för fort per dygn, digitalen blinkar obegripligheter.
Jag har googlat fram denna manual:
http://forum.watch.ru/attachment.php?attachmentid=1809594&d=1495649392
Under punkt 3 beskrivs hur man ruckar den, skulle det fungera eller har min klocka något annat fel?
Vid batteribyte står det under punkt 2.2 "make the counters pass through 0 or 1..." vad betyder det är det?
Är det någon form av nollställning jag missat när jag stoppade i ett nytt batteri?
Något märklig formgivning.... men kan nog bli fin med nytt glas
Det vore kul att i alla fall få den analoga visningen att fungera, är den värd att gå till urmakaren med?
Tar tacksamt mot synpunkter och råd..

certina.jpeg

Regulation.jpg

7A080F18-D6D0-4386-B263-DFA186071F68.jpeg
Ingen som har någon idé?
Klockan går bra när den får ligga still (har testat några olika positioner) men när jag sätter den på armen rusar den iväg, typ 15min för fort per timme.
Jag börjar gilla den men jag har googlat mig fram till att det är ett lynnigt urverk som man inte bör kosta på förmycket.
Kan msn göra något?

Tillbaka
Topp