• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gårdagens inköp.

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Bra där, snyggaste Omegaspännet. Kör med likadant!

47sixzi.jpg

nJj6mYk.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jag inväntar just nu en leverans av en vunnen auktion på det här spännet, som satt på en klocka av annat märke...

Ma4Ghus.jpg

(inte min bild)
Är det av ännu äldre typ, eller varför ser det så udda ut?
 

Cyklisten

Cartier
Tack för svaren, verkar vara klurigt att hitta. Ofrei.com har till ett bra pris men frakten är så sjukt dyr för ett litet spänne. De har heller inte de med feta Omega-loggan som jag helst vill ha.

Får väl jaga lite på auktioner helt enkelt. :)
 

Hardy

Thug
Finns sjukt mycket aftermarket av just dessa. Har själv köpt ca 5 och då fått 2 aftermarket som jag iofs skickat tillbaka.

Spence ser bra ut. Skulle vilja se stämplarna inuti :) det värsta har den lite äldre formen har jag för mig!
 

_jonte

Patek
Omegaspännen är en djungel! Mycket för att de tidigare haft flera underleverantörer som gjort de olika och med olika stämplar. Finns även många äkta spännen utan stämplar. Inte så lätt att veta vad som är äkta då inte...
 
Topp