• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Gåva till frun

MEi

Basic
Framåt hösten fyller min kära fru 40 år och det skulle glädja mig, och förhoppningsvis även henne... om hon i gåva fick ett prydligt ur. Till min stora glädje har jag noterat att många medlemmar här är kvinnor och min fråga riktar sig således i första hand till er. Vad ska jag köpa?

Hon är inte intresserad av att vrida upp och mecka med klockan så det måste dessvärre bli en Quartz. Stilmässig inriktning, typ seamaster Aqua terra. Prismässigt tänker jag mig 10-20k. Sist men inte minst, inte för liten!

Tack på förhand!
//Magnus
(ny medlem, men hyfsat erfaren gäst på forumet)

Hej. Jag är tjej och strax under 30. Jag föredrar personligen lite mindre glammiga klockor. Och även lite mindre storlekar än vad som nu är rådande mode. Jag är 178cm och 65 - 70kg. Och har ganska smala handleder.
Jag tror att Sjöö Sandström kan vara ett alternativ. Eller som NRE nämner ovan, en AT quartz?
Annars så listar ju Cartier Tank Solo ca 25 000kr minus prut. Och en sådan skulle nog ingen bli ledsen över :)

Noll koll på priset på dessa, så kanske är ute och slarvar "för lågt", men Longines Dolce Vita, Oris "vita lill-dykare" (finns med länk också) och Longines Conquest gillar jag.

Snabbgooglat:
IMG_9277.PNG
IMG_9278.PNG
IMG_9279.PNG

Tycker Sjöö Sandström passar in gott här. Dock är detta ur jag tänkte rekommendera automatiskt och argumentet till din fru blir således att den inte kommer ticka som en gammal skolklocka. Denna Royal Steel är 36mm och ligger inom din budget. Fördelen med en Sjöö Sandström är att du även kan köpa restrerande tavlor separat och byta runt. All in one!
Champagne tavla
BBADC2B4-9ED2-4347-86A4-FA18029CBA70.png

Rosé tavla
7593AAC2-CDD9-4DD7-94E7-14CF78B9AA57.png

MOP tavla
4240C3EB-880D-4962-A153-ED178B7E1772.png

Svart tavla
A966EE95-FE59-4C86-92E1-95334F6759BE.png

Lycka till!

Tycker Sjöö Sandström passar in gott här. Dock är detta ur jag tänkte rekommendera automatiskt och argumentet till din fru blir således att den inte kommer ticka som en gammal skolklocka. Denna Royal Steel är 36mm och ligger inom din budget. Fördelen med en Sjöö Sandström är att du även kan köpa restrerande tavlor separat och byta runt. All in one!
Champagne tavla
BBADC2B4-9ED2-4347-86A4-FA18029CBA70.png

Rosé tavla
7593AAC2-CDD9-4DD7-94E7-14CF78B9AA57.png

MOP tavla
4240C3EB-880D-4962-A153-ED178B7E1772.png

Svart tavla
A966EE95-FE59-4C86-92E1-95334F6759BE.png

Lycka till!
Mycket bra förslag. Finns med isad tavla också, ska se om jag kan leta fram en bild.

• Like
Reactions: MEi
Omega AT Kvarts. list. 22.100kr
Tag Heuer Aquaracer. Börjar på runt 13-14.000
Longines Conquest. 6.700kr och uppåt
Sjöö Sandström (mekanisk) 18.700kr och uppåt. Alternativt deras 35,5mm Kvarts Kronograf som är snygg! (15-16.000:)

Eller som ovan nämt.
Tank Solo kvarts. Börjar på 23.700kr.

• Like
Reactions: MEi
Framåt hösten fyller min kära fru 40 år och det skulle glädja mig, och förhoppningsvis även henne... om hon i gåva fick ett prydligt ur. Till min stora glädje har jag noterat att många medlemmar här är kvinnor och min fråga riktar sig således i första hand till er. Vad ska jag köpa?

Hon är inte intresserad av att vrida upp och mecka med klockan så det måste dessvärre bli en Quartz. Stilmässig inriktning, typ seamaster Aqua terra. Prismässigt tänker jag mig 10-20k. Sist men inte minst, inte för liten!

Tack på förhand!
//Magnus
(ny medlem, men hyfsat erfaren gäst på forumet)
Vill hon ens ha en klocka eller är det du som vill att hon ska ha en?
Om det är det sistnämnda så skit i att köpa en klocka och köp vad hon vill ha istället.

Kloka ord! Men, jodå, hon både vill ha, och behöver en ny. Behov av trevligt Märke och kvalitet ligger nog dessvärre hos mig...

Longines qonquest är definitivt med i ”tävlingen”! Bra förslag! Oris ligger mig varmt om hjärtat då jag sedan länge bär en själv. Inte riktigt min frus stil dessvärre.
Tack! //Magnus

Tillbaka
Topp