• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gör en insats!

easy rider

Brüno
2-Faktor
Ta denna till Sverige!

DSC01302_zps0c8cbf64.jpg~original.jpeg


Satan!

http://www.hqmilton.com/watches/1980-yg-oysterquartz-day-date-19018-wood-dial-with-box-and-papers
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Läcker kombination, men lite dyr och sliten?


Den har ju B&P, hehe.

Jag är dålig på guldboetter men tycker inte den ser sönderpolerad ut. Tror du inte en finpolering skulle få ordning på den?
Ang. priset så är ju prisbilden som vanligt spretig på dessa efter en sökning på C24. Går säkert att få ner lite grann...
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Den har ju B&P, hehe.

Jag är dålig på guldboetter men tycker inte den ser sönderpolerad ut. Tror du inte en finpolering skulle få ordning på den?
Ang. priset så är ju prisbilden som vanligt spretig på dessa efter en sökning på C24. Går säkert att få ner lite grann...
Nej, den ser nästan opolerad ut, men nu måste den poleras och det vet jag inte var man skall göra. Robs såg sådär ut på vissa bilder. B&P ja... Men Per sade 5' för en OQ DD? Då är detta premium lite högt kanske. Men jag har funderat på en sådan här trätalvad DD förr.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Nej, den ser nästan opolerad ut, men nu måste den poleras och det vet jag inte var man skall göra. Robs såg sådär ut på vissa bilder. B&P ja... Men Per sade 5' för en OQ DD? Då är detta premium lite högt kanske. Men jag har funderat på en sådan här trätalvad DD förr.


Billigaste OQ DD på C24 ligger på runt 48k. Finns billigare men utan länk och på fula läderband. Så 5´låter väldigt billigt...
Hur mycket premium ligger i en trätavla egentligen?
Jag är en fegis, så WG-varianten hade varit något för mig!
Tänkte du på Molles 19019 som blev polerad hos Rob?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Billigaste OQ DD på C24 ligger på runt 48k. Finns billigare men utan länk och på fula läderband. Så 5´låter väldigt billigt...
Hur mycket premium ligger i en trätavla egentligen?
Jag är en fegis, så WG-varianten hade varit något för mig!
Tänkte du på Molles 19019 som blev polerad hos Rob?
Är inte så insatt, men de som gick på ebay tidigare var billigare, men kommer inte ihåg hur mycket. Var lite spritt hur skicket var med. En stentavla verkar kosta typ $2' och trä lite mindre. Har inte heller sett OQ DD för $5' men jag har alltid tyckt att de var prisvärda. Kan även erkänna att jag inte slagit den trätavlades pris i valutaräknaren...

Syftade på molles ja, men har inte sett den i verkligheten så jag spekulerar bara. Kan dock tänka mig att ovansidan av boetten är svårborstad iom att jag förmodar att den har den kant som packningen siter fast på som övriga DDs

Kanske det är dags för en OQ DD hos Omen ?
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Syftade på molles ja, men har inte sett den i verkligheten så jag spekulerar bara. Kan dock tänka mig att ovansidan av boetten är svårborstad iom att jag förmodar att den har den kant som packningen siter fast på som övriga DDs

Bra Aurum, exakt så var det. Jag är mer än nöjd med hur klockan blev efter omvårdnaden hos Jonas. Jag sa dessutom till honom om att vara mycket varlig, hellre för lite än för mycket.
Inte samma klocka om man jämför med alla issues den hade innan.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Var en onyx-variant till salu i januari för 7k. Trä kan omöjligt vara hetare.

Ingen aning om hur man bedömer skick på dessa så kanske var den skitsunkig och denna superfräsch. Oavsett så tycker jag det är ytterst få trätavlor som är roliga. Detta är inte en av dem. :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Bra Aurum, exakt så var det. Jag är mer än nöjd med hur klockan blev efter omvårdnaden hos Jonas. Jag sa dessutom till honom om att vara mycket varlig, hellre för lite än för mycket.
Inte samma klocka om man jämför med alla issues den hade innan.

Jag gick ut lite för stark här kände jag, det jag egentligen ville säga var att på de bilder jag såg blev jag inte helt övertygad. Men det kan ju bero på ljus, smuts eller någon annan faktor.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Var en onyx-variant till salu i januari för 7k. Trä kan omöjligt vara hetare.

Ingen aning om hur man bedömer skick på dessa så kanske var den skitsunkig och denna superfräsch. Oavsett så tycker jag det är ytterst få trätavlor som är roliga. Detta är inte en av dem. :)

Trätavlan passar iofs mycket bättre på modellen, men har sett en onyx som snurrat ett tag nu med. Men Omen s barkade och trätavlade DD är farligt vass den med. Bark gjorde sig även riktigt bra på onyxtavlade.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor

Yes, men just tavlan till 18XX är inte särskilt fager, men åtråvärd. Brukar även föredra de mörkare då den ljusare nästan kan skära sig färgmässigt mot guldet.

Runt 57k blir det. Lite prut på det sen så blir det ju inte alltför blodigt, enligt mig.
...och om vi då plockar bort B&P och prutar lite är vi ju nere under 47'...
 

_jonte

Patek
Trätavlor är riktigt coolt, men tycker inte riktigt den passar i denna klocka. :bag: Skär sig lite på något sätt. Omen's grymt härlig dock! Sen är väl länken nästan helt slut på denna, eller ska en vara så där gles? (särskilt vid spännet)
Tycker faktiskt inte denna ser så kul ut... (sorry får va tråko idag)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Klickade upp alla bilderna på datorn nu, du har rätt, den är rätt sliten. Inte fulpolerad men sliten. Detta är en kul beater i skicket den är i men ingen finklocka. Nej, vi får hitta en ny och lura på någon den. Får bli en utan box då 20% känns rätt ovärt... Älskar dock fortfarande kombinationen av den fula boetten och den lite fulkoola trätavlan.
 

_jonte

Patek
Klickade upp alla bilderna på datorn nu, du har rätt, den är rätt sliten. Inte fulpolerad men sliten. Detta är en kul beater i skicket den är i men ingen finklocka. Nej, vi får hitta en ny och lura på någon den. Får bli en utan box då 20% känns rätt ovärt... Älskar dock fortfarande kombinationen av den fula boetten och den lite fulkoola trätavlan.
Som du skrev ovan, en lite mörkare tavla hade vart bättre! :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Yes! Vissa iaf.. Glansiga mahognytavlor som ser ut som inredningen i en bil not so much.. :)

Nej, nu har du fel! Den där tavlan, dvs de till 18XX, är hemska. Men sedan gillar jag iofs denna så mycket att jag testade den i julas. Tur den var galet stor, annars så hade tanken levt kvar.

Ralph-Lauren-Sporting-Watch-1.jpg
 
Topp