• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Göra köp hos AD...

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Har funderat lite de senaste veckorna. Tror idén väcktes när jag såg att nagge hade köpt en GMTc hos AD på schiphol.

Kanske borde man passa på att köpa en klocka. En ny Rolex. Hos AD.

Jag kommer åka över till New york om ett par månader. Inget är bokat, men det lutar åt att mellanlandningarna sker i Frankfurt.

Det jag undrar är då, hur ser möjigheterna ut att handla på Frankfurts flygplats? Hur ser utbudet ut? Hur ligger priserna?
Tanken är en sportmodell, Submariner t.ex..

Jag vet ju att nagge skrev att allt inte fanns inne i butik, och att de bl.a inte hade Submarinern.

Nu är detta mest en idé i dagsläget, och jag har faktiskt inte googlat särskilt mycket.
Men är det kanske värt att lägga om reserutten till Schiphol? Förutsatt att det är samma prisbild på flyg etc såklart.

Jag vet att det finns en del som frekvent flyger via de större flygplatserna, och jag uppskattar all info ni kan ge mig när det gäller priser, utbud och allt annat!
 
vaniljglass skrev:
Har funderat lite de senaste veckorna. Tror idén väcktes när jag såg att nagge hade köpt en GMTc hos AD på schiphol.

Kanske borde man passa på att köpa en klocka. En ny Rolex. Hos AD.

Jag kommer åka över till New york om ett par månader. Inget är bokat, men det lutar åt att mellanlandningarna sker i Frankfurt.

Det jag undrar är då, hur ser möjigheterna ut att handla på Frankfurts flygplats? Hur ser utbudet ut? Hur ligger priserna?
Tanken är en sportmodell, Submariner t.ex..

Jag vet ju att nagge skrev att allt inte fanns inne i butik, och att de bl.a inte hade Submarinern.

Nu är detta mest en idé i dagsläget, och jag har faktiskt inte googlat särskilt mycket.
Men är det kanske värt att lägga om reserutten till Schiphol? Förutsatt att det är samma prisbild på flyg etc såklart.

Jag vet att det finns en del som frekvent flyger via de större flygplatserna, och jag uppskattar all info ni kan ge mig när det gäller priser, utbud och allt annat!


Maila butikerna och fråga. Dom hjälper dig mer än gärna att bli av med dina pengar i plånboken.
I USA är priserna väldigt bra just nu, så det kan vara värt att maila några butiker där med.
Googla på Rolex pricelist, den finns ute för 2012 så får du en uppfattning.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
San Gennaro skrev:
vaniljglass skrev:
Har funderat lite de senaste veckorna. Tror idén väcktes när jag såg att nagge hade köpt en GMTc hos AD på schiphol.

Kanske borde man passa på att köpa en klocka. En ny Rolex. Hos AD.

Jag kommer åka över till New york om ett par månader. Inget är bokat, men det lutar åt att mellanlandningarna sker i Frankfurt.

Det jag undrar är då, hur ser möjigheterna ut att handla på Frankfurts flygplats? Hur ser utbudet ut? Hur ligger priserna?
Tanken är en sportmodell, Submariner t.ex..

Jag vet ju att nagge skrev att allt inte fanns inne i butik, och att de bl.a inte hade Submarinern.

Nu är detta mest en idé i dagsläget, och jag har faktiskt inte googlat särskilt mycket.
Men är det kanske värt att lägga om reserutten till Schiphol? Förutsatt att det är samma prisbild på flyg etc såklart.

Jag vet att det finns en del som frekvent flyger via de större flygplatserna, och jag uppskattar all info ni kan ge mig när det gäller priser, utbud och allt annat!


Maila butikerna och fråga. Dom hjälper dig mer än gärna att bli av med dina pengar i plånboken.
I USA är priserna väldigt bra just nu, så det kan vara värt att maila några butiker där med.
Googla på Rolex pricelist, den finns ute för 2012 så får du en uppfattning.

Har googlat detta, och det är ju väldigt fördelaktiga priser i staterna. Om de nu stämmer till 100% dvs! :)
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Inte för att jag är så insatt i internationell handel från AD men det känns som om den nu låga dollarn gör att priserna hålls nere, om du dessutom lyckas slippa från tull på flygplatsen är det ju guld.

Ett tips är att, om du har tid, ta dig upp mot Connecticut, går tåg från Grand Central, där har de ingen skatt (?) på konsumtion. Vet inte om det gäller lyxprylar, men det är så på livsmedel och medicin.
 

naggge

Panerai
Kör på det!
Ärligt vet jag inte om det skulle förändra dig så du behåller en klocka längre, men det spelar ingen roll för du borde kunna sälja den utan förlust om du ångrar dig efter några veckor.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
JakobZ skrev:
Inte för att jag är så insatt i internationell handel från AD men det känns som om den nu låga dollarn gör att priserna hålls nere, om du dessutom lyckas slippa från tull på flygplatsen är det ju guld.

Ett tips är att, om du har tid, ta dig upp mot Connecticut, går tåg från Grand Central, där har de ingen skatt (?) på konsumtion. Vet inte om det gäller lyxprylar, men det är så på livsmedel och medicin.

Bra tips, men det har jag inte tid med :)

naggge skrev:
Kör på det!
Ärligt vet jag inte om det skulle förändra dig så du behåller en klocka längre, men det spelar ingen roll för du borde kunna sälja den utan förlust om du ångrar dig efter några veckor.

Hahaha. Jag är redo att testa allt.
Och det är som du säger, det är såpass bra priser att man borde kunna sälja utan förlust!
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Om du köper i butik så kommer du få betala sales tax också i de flesta stater. Den kan ligga mellan 5-15% så glöm inte bort den.
 

naggge

Panerai

Camo00

Patek
Re: Sv: Göra köp hos AD...

naggge skrev:
Spencer66 skrev:
vaniljglass skrev:
Spencer66 skrev:
Det går att få bra priser i Sverige också..

Det tror jag säkert! Men jag är inte så inne i gamet om man säger så :)

Tyvärr är jag bosatt i Göteborg, och här finns bara bergströms. Har inga vidare erfarenheter därifrån.


Tja det finns ju folk i Stockholm också..

Fast jag hade också hellre åkt till NY än Stockholm ;)

Haha! :)
 
vaniljglass skrev:
Spencer66 skrev:
Det går att få bra priser i Sverige också..

Det tror jag säkert! Men jag är inte så inne i gamet om man säger så :)

Tyvärr är jag bosatt i Göteborg, och här finns bara bergströms. Har inga vidare erfarenheter därifrån.


Fråga Spencer rakt av om han kan köpa en åt dig för sin rabatt.
Det finns en liten chans att han får en bättre rabatt än vad du får när du kliver in på valfri AD i Sverige och ber att få rabatt på en sub.
 

David

Bödeln
Om du kan tänka dig att handla av gråhandlare i USA och därmed få kraftigt reducerat pris hjälper jag mer än gärna till.
 
Topp