• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Göra om date till no date?

Archie

Cartier
gällande rolex sportmodeller då - passar no date tavlor till submariner till date submariner (gmt och motsv)? Kan man i så fall sätta på en sådan och därav dölja datumet och få en no-date-klocka? (trots att datumet givetvis fortfarande finns där, men döljs av tavlan)
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
image.png
 

Archie

Cartier
Var det verkligen det jag skrev

jag trodde vaskning på något vis implicerade att man ville stila med att slösa pengar, men jag är inte så insatt då det bara är stöckölmare som håller på med sånt....jag menar då att skaffa en date är inte mer credigt bara för att den är dyrare än en no date och att det inte heller skulle vara slöseri att få 2 klockor i en.
 

Archie

Cartier
För mig är att byta insert som att byta kläder.
Tavelbyte är ju typ...Face/off - Cage/Travolta-style.

nu är ju inte tavlorna så jätteolika heller. inte som att de ens har olika färg. så för synintrycket lär både insert-byte och länk/strap byte göra betydligt mer. Dock är ju tavelbyte onekligen ett mekaniskt större ingrepp som är krångligare helt klart.
 

Archie

Cartier
Kööör säger jag! Lite galet ska det vara! :D

nu äger jag ingen submariner, utan en GMT, så det skulle bli snäppet ännu galnare. en GMT, 2 tidszoner men inget datum, å sub tavla =). nä tråden är nog mer hypotetisk för min del, men om jag hade en date sub (vilket jag fö aldrig skulle köpa) så skulle jag helt klart överväga dedt
 

Bolio

Panerai
Ja om det blir av så är ju även ett byte av glas ett måste annars ser det nog riktigt tokigt ut och om du har den nya modellen så tänk då på att inte ha den i närheten av vatten.
 
Topp