• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Göteborg....

trumpetera

Panerai
2100D8CA-8F21-4BD8-B3D2-CC1B4572DAEF.jpeg
 

Bilagor

  • A55D4765-37C9-4D1A-A59E-0B52AB958AB6.jpeg
    A55D4765-37C9-4D1A-A59E-0B52AB958AB6.jpeg
    77.6 KB · Visningar: 1

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Har väl att göra med att stan kommer vara ett stort renoveringsobjekt de närmsta 10 åren vilket gör att ingen orkar röra sig i innerstan efter ett tag.
Dom får helt enkelt göra sin webbshop mer attraktiv
Tillgänglighet. Bygget av Västlänken innebär sämre tillfarter och färre P-platser i stan.
Fattar inte detta ständiga gnäll i Göteborg. Det öppnar ju butiker konstant? Knappast så att stadskärnan inte lever.

Fruktansvärt tramsigt av Magnussons med den skylten och tejpen. De får gärna flytta.
 

NickG

Cartier
Fattar inte detta ständiga gnäll i Göteborg. Det öppnar ju butiker konstant? Knappast så att stadskärnan inte lever.

Fruktansvärt tramsigt av Magnussons med den skylten och tejpen. De får gärna flytta.
Skulle tro att mindre självständiga butiker märker av detta ganska kraftigt, om jag hade vart en egenföretagare med en liten butik i stan hade jag inte vart nöjd.
Nu är jag som tur inte det så jag ska inte klaga, men förstår vart de kommer ifrån.
 

E.Z.

Panerai
Fattar inte detta ständiga gnäll i Göteborg. Det öppnar ju butiker konstant? Knappast så att stadskärnan inte lever.

Fruktansvärt tramsigt av Magnussons med den skylten och tejpen. De får gärna flytta.

Du åker inte bil gissar jag. Att det blir svårare att ta sig till stan och att parkera påverkar handeln. Sen att du ser att det öppnar butiker kan ju absolut vara sant men för någon har en butik att se färre kunder i rörelse plus omställning till att sälja online kan vara rätt svårt att hantera.
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Du åker inte bil gissar jag. Att det blir svårare att ta sig till stan och att parkera påverkar handeln. Sen att du ser att det öppnar butiker kan ju absolut vara sant men för någon har en butik att se färre kunder i rörelse plus omställning till att sälja online kan vara rätt svårt att hantera.
Jag kör bil i Göteborg och alla med lite framtidsvision inser att västlänken är ett nödvändigt ont på kort sikt. Försök att göra samma sak om ytterligare 20 år och se hur mycket lättare det blir då..
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Syftet med tråden är att ämnet är klockrelaterat. Att det uppenbarligen finns risk för att man bara med svårighet eller möjligen inte alls kommer kunna ta sig till deras butik.
Vadå, ska dom gräva upp hela gatan utanför eller vad är grejen?
Du åker inte bil gissar jag. Att det blir svårare att ta sig till stan och att parkera påverkar handeln. Sen att du ser att det öppnar butiker kan ju absolut vara sant men för någon har en butik att se färre kunder i rörelse plus omställning till att sälja online kan vara rätt svårt att hantera.
Fattar fortfarande inte. Jag ser en innerstad som verkar må ganska bra (motbevisa mig gärna), men att ställe som Magnussons inte mår bra hade inte förvånat mig (detta dock av helt andra anledningar än vasabron, västlänken och minskade antalet bilister i stan).
 
Jag upplever att det främst är Göteborgarnas egna oro (och ev. missnöje med västlänksbeslut) som ger upphov till prat om otillgänglig stadskärna, butiksdöd. Pratar man med mötesdelegationer som är vana att resa runt i Europa så lyfter de inte ens på ögonbrynen när man nämner omfattande infrastrukturprojekt i innerstaden och dess konsekvenser. Detta är business as usual i princip i alla större och medelstora städer i Europa, pga. högkonjunktur etc.
 

Rearden

Cartier
Som exilgöteborgare känns det som jag inte har hela bilden och har lite svårt att se det kompakta hatet mot västlänken som jag får känslan av finns. Nån som har en nyanserad bild eller länk att dela med sig av?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag upplever att det främst är Göteborgarnas egna oro (och ev. missnöje med västlänksbeslut) som ger upphov till prat om otillgänglig stadskärna, butiksdöd. Pratar man med mötesdelegationer som är vana att resa runt i Europa så lyfter de inte ens på ögonbrynen när man nämner omfattande infrastrukturprojekt i innerstaden och dess konsekvenser. Detta är business as usual i princip i alla större och medelstora städer i Europa, pga. högkonjunktur etc.
Ja, det är ju klassiskt göteborgsgnäll. Allt är kasst, särskilt förändring.

Fatta att det gnälls på att det ska byggas på skanstorget.
 
Ja, det är ju klassiskt göteborgsgnäll. Allt är kasst, särskilt förändring.

Fatta att det gnälls på att det ska byggas på skanstorget.
Diskussionen kring Skanstorget är ju något i absolut särklass. Ett av innerstadens minst tilltalande områden, och när man väl bestämmer sig för att bygga om leder det till meta-gnäll i GP över att man låter boende i staden tycka till om utformningen.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Diskussionen kring Skanstorget är ju något i absolut särklass. Ett av innerstadens minst tilltalande områden, och när man väl bestämmer sig för att bygga om leder det till meta-gnäll i GP över att man låter boende i staden tycka till om utformningen.
Det man borde gnälla på är att man snålar så förbannat på fasader osv när man väl bygger. Men ja, skanstorget är ju en rekordusel del av stan, men med väldigt trevliga grejer i form av restauranger m.m :) Den sidan av linné är lite bortglömd tyvärr.
 

lslr

Omega
Skanstorget är ju ren skam att man inte gjort något åt tidigare. Sedan finns det ju fler platser i närheten som borde förskönas, parkeringen vid Hagabion och området kring Stora Badhusgatan till exempel.
 
Topp