• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

G-Shock alt. Casio lämpade som träningsklocka?

TH4L1N

Omega
Hallå,
Väl medveten om att det finns renodlade (skitfula) träningsklockor från exempelvis Garmin, Suunto, Polar osv, men jag är mer ute efter en tålig & brutal beater som funkar även på jobbet de dagarna man skall springa eller gå till gymmet direkt efteråt utan att lämna klockan i bilen eller skåpet.

Således går design lite före funktion och ändamål i detta fall och inte tvärtom, som det brukar i jakten på en sån typ av klocka.

Hade helst sett en G-Shock på armen och vet att de står pall mot allt jag eventuellt skulle kunna tänkas utsätta den för MEN Ni som kan utbudet bättre än mig - finns någon med träningsrelaterade funktioner exempelvis stegräknare, bluetooth för GPS, höjdmätare el. liknande? Gillar även Casio som varumärke i allmänhet och deras retrodesignade klockor i synnerhet. Har dock inte hittat någon schysst med nån utav dessa funktioner?

Tips eller vägledning till tråd innehållande svar på ovanstående mottages tacksamt :)

Vänliga hälsningar,
 

Psykel

Patek
Casio Protrek, kanske? Tror dom är menade som typ friluftsklockor. Annars har Casio även en smartwatch som kanske kan vara nåt, dock Android, så gäller att du har en sånt telefon.
 

TH4L1N

Omega
Casio Protrek, kanske? Tror dom är menade som typ friluftsklockor. Annars har Casio även en smartwatch som kanske kan vara nåt, dock Android, så gäller att du har en sånt telefon.

Stort tack för tips. Protrek är en helt ny modelserie för mig! Har Androidmobil, så funkar absolut! Vet Du vad dem heter?
 
Topp