• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

G-shock, en varning och en fråga (GW-M5610)

J.R

Omega
Hej!
Idag landade en gw-m5610 i brevlådan. Den är liten. Väldigt liten. Bandet är under 18mm på baksidan om det hjälper er att få en uppfattning. Känns lite som att knyta ett snöre runt handleden. Jag har sett att en del andra på forumet tittat på samma modell och vill därför uppmärksamma dom på detta, jag trodde nämligen att jag hade en god uppfattning om storleken men det visade sig ju vara fel. Upptäckte också (mindre förvånad) att kvalitén var hyfsat kass på formsprutningen, men det tror jag man får acceptera när det kommer till dessa klockorna.

Min fråga är: Finns det någon liknande g-shock som är lite större? Om inte uppskattar jag tips på g-shocks med tough solar och multiband 6 under 2000kr, begagnat och nytt!

Bilder kommer så fort jag har tid!
Tack för mig
 

J.R

Omega
Med risk för att låta kräsen kan jag tillägga att jag bytte från en gw7900 för att den kändes som en hockeypuck på handleden. M5610:an har en minst sagt ödmjuk närvaro i jämförelse. Bedömer att sannolikheten för att den får stanna i klocksamlingen är ca 20%
 

Norra

Panerai
Valfri GX-56, men du får räkna med en stor klocka.
GX-56-1ADR_King_G-Shock_14.jpg


Bild stulen från nätet.
 

Räven

Cartier
Hej!
Idag landade en gw-m5610 i brevlådan. Den är liten. Väldigt liten. Bandet är under 18mm på baksidan om det hjälper er att få en uppfattning. Känns lite som att knyta ett snöre runt handleden. Jag har sett att en del andra på forumet tittat på samma modell och vill därför uppmärksamma dom på detta, jag trodde nämligen att jag hade en god uppfattning om storleken men det visade sig ju vara fel. Upptäckte också (mindre förvånad) att kvalitén var hyfsat kass på formsprutningen, men det tror jag man får acceptera när det kommer till dessa klockorna.

Min fråga är: Finns det någon liknande g-shock som är lite större? Om inte uppskattar jag tips på g-shocks med tough solar och multiband 6 under 2000kr, begagnat och nytt!

Bilder kommer så fort jag har tid!
Tack för mig
Vad du än gör, flippa inte din 5610 - den kommer att växa i dina ögon.

Som svar på din fråga rekommenderar jag GW-6900. Samma funktioner som 5610, men annat case.
http://www.gshock.com/watches/Classic/GW6900-1
 

Emil_G

f.k.a hastkista
Smaken kan ju variera, men jag har haft en GX56 och den såg ut som ett skämt på mig, jag bär utan problem 45mm dykare och större Suunto och G-Shock. Sen har ju GX:en samma display som 5600-serien, så det ser ju lite ansträngt ut.
 

Watch out

Cartier


Som praktisk klocka tycker jag själv att 5600-storleken är helt perfekt.
"Den växer på en med tiden"
Ska man ha handskar på sig ofta kan modeller med större knappar vara att rekommendera.

Tips: så går det fint att feta upp bandet med ett 24mm nato/zuluband och adaptrar så blir den lite mer bredaxlad.

nato3.jpg


 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Alla de där är i alla fal garanterat större. Den första får väl anses ha G-Shocks standardstorlek men uppfyller inte dina övriga kriterier. Köp en med den boetten så blir du säkert nöjd. Den är större än din men inte så stor som de stora nya G-Shock modellerna.
 
  • Like
Reactions: J.R

J.R

Omega
Var köper man en sånhär till bästa pris? :)
Jag valde klockungarna faktiskt, fanns någon sida som hette typ "klepoo" eller nåt som sålde för 200kr mindre men jag anade ugglor i mossen. Finns billigare i utlandet men om du mot förmodan hittar den med rimlig fraktkostnad så löper du risken att få tullavgift på 2-300kr... Själva klocklådan var dock riktigt tillknölad, dom skickar nämligen i vadderad påse.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Tycker den ser rätt stor ut. Lagom skulle jag säga och verkligen inte för liten.

Tiderna förändras, på 80-talet tyckte jag denna var en bjässe, men då var jag också mindre: :)
IMG_2721.JPG
 
Topp