• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

G-SHOCK gruppköp basel 2018, bildtråd

Rojalisten

Panerai
Hallå!

Då var det äntligen dags! Dagen D slog till igår eftermiddag och jag sprang lyckligt till globen för att hämta ut årets gruppköp. Beskåda bilderna nedan,

Klockan känns förövrigt förbaskat fräsch, kul med skruvad bakboett, faktiskt min allra första g-shock, så närmsta timmen ska jag bekanta mig med alla funktioner. Vill förövrigt tacka de som gjorde detta möjligt, tack Klockmaster Globen!!

791B3C81-6BCB-4000-84E0-D439ABCC858E.jpeg


4F3A543C-7108-468F-94E1-86C0CDF68E55.jpeg


56DB9AFA-2673-417E-B009-D16BFE364730.jpeg


A341AD05-D8C5-47F9-A87B-6B37EC3A600F.jpeg


D5A8B6F3-AAC7-48CF-99AE-99F8184F0AEE.jpeg


F78ACA14-89CF-45EB-B565-F78C4933C0F0.jpeg


C4D22BF0-4B81-4270-B2A1-48B4ECD47757.jpeg


B738B645-AE35-4E4A-A0C1-D25DC98593E9.jpeg


AFD0E4C8-16AE-418B-81BF-1690C2DB2728.jpeg


309A3C13-E73D-46D8-B757-81FF195E1A72.jpeg


5C55DCAE-3605-47EB-8A81-4BC3E86EC618.jpeg


9CE41A65-BF9E-427A-99ED-594025567A1D.jpeg


B3AFB93F-DF21-41F1-B007-8FA833983F24.jpeg


2F08F53D-B5CB-4FFE-A589-9EFD151FA20B.jpeg


7FBBBC91-52D8-4990-AE27-1E8627EFE5D8.jpeg


Lite om klockan;
Ref: DW5035D-1B
  • Shock resistant
  • 200m water resistance
  • Electro-luminescent backlight
  • Afterglow
  • Flash alert
  • Flashes with buzzer that sounds for alarms, hourly time signals
 
Senast ändrad:

raw_tuna

Cartier
Ser fantastiskt ut! Längtar efter att min ska anlända med posten! Håller tummarna för fredag så att man kan posta lite bilder på en guldklocka
 

Joakim C

Cartier
Jag blir förundrad över att äldre pojkar eller vuxna karlar blir upphetsade över en plastbit med digital tidgivning som haussas likt en tulpanlök. Om en tid hamnar skräpet i elektronikåtervinningen. I mina ögon är det en leksak som var skoj när tekniken kom på 1980-talet. :D Hur många kronor har Jönsson och Molle i provision på varje såld plastbit?
 

Jonaz

Rolex
Bra, då vet vi hur du tänker. Jag ber om ursäkt över att jag sett fram emot posten och kommer skicka tillbaka klockan och skaffa något vintage istället.
Jag blir förundrad över att äldre pojkar eller vuxna karlar blir upphetsade över en plastbit med digital tidgivning som haussas likt en tulpanlök. Om en tid hamnar skräpet i elektronikåtervinningen. I mina ögon är det en leksak som var skoj när tekniken kom på 1980-talet. :D Hur många kronor har Jönsson och Molle i provision på varje såld plastbit?
,
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Jag blir förundrad över att äldre pojkar eller vuxna karlar blir upphetsade över en plastbit med digital tidgivning som haussas likt en tulpanlök. Om en tid hamnar skräpet i elektronikåtervinningen. I mina ögon är det en leksak som var skoj när tekniken kom på 1980-talet. :D Hur många kronor har Jönsson och Molle i provision på varje såld plastbit?
Och lika förvånad är jag över att man kan gå igång på tex Ulysse Nardin. Jag tycker den klocktypen är pisstråkig och det klickar ingenstans, men får du en bula i brallan av det så är det väl gott så?
Skulle @yonsson och @Molle ha tjänat några kronor på dealen så må det väl vara så. Utan dom och KM Globen så hade den här klockan sannolikt inte suttit på min arm nu och även mitt liv hade varit lite fattigare.
Jag gillar den som fan. Dels tycker jag att den är snygg men jag är också torsk på hela 80-tals retrogrejen. Att den dessutom är mer funktionell än en uppsjö klockor för 10-100 ggr pengarna är bara en bonus.
643788CF-BE84-4E2C-A9DF-FB51B0C50A92.jpeg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag blir förundrad över att äldre pojkar eller vuxna karlar blir upphetsade över en plastbit med digital tidgivning som haussas likt en tulpanlök. Om en tid hamnar skräpet i elektronikåtervinningen. I mina ögon är det en leksak som var skoj när tekniken kom på 1980-talet. :D Hur många kronor har Jönsson och Molle i provision på varje såld plastbit?
Inte en enda krona. Dessutom är ju inte detta något man köper i spekulationssyfte ala tulpanlökarna utan för att man tycker klockan är schysst. Hausen är jag också oförstående till, vi har inte hypat modellen över huvud taget, har inte ens klämt på den.
 

Joakim C

Cartier
Inte en enda krona. Dessutom är ju inte detta något man köper i spekulationssyfte ala tulpanlökarna utan för att man tycker klockan är schysst. Hausen är jag också oförstående till, vi har inte hypat modellen över huvud taget, har inte ens klämt på den.
"Limited Edition"... :D Du är rolig du Jönsson!
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Jag blir förundrad över att äldre pojkar eller vuxna karlar blir upphetsade över en plastbit med digital tidgivning som haussas likt en tulpanlök. Om en tid hamnar skräpet i elektronikåtervinningen. I mina ögon är det en leksak som var skoj när tekniken kom på 1980-talet. :D Hur många kronor har Jönsson och Molle i provision på varje såld plastbit?

Vad snackar du om, fetaste releasen jämte GMT rollen!
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jag blir förundrad över att äldre pojkar eller vuxna karlar blir upphetsade över en plastbit med digital tidgivning som haussas likt en tulpanlök. Om en tid hamnar skräpet i elektronikåtervinningen. I mina ögon är det en leksak som var skoj när tekniken kom på 1980-talet. :D Hur många kronor har Jönsson och Molle i provision på varje såld plastbit?

Jag är förvånad över att du fortfarande postar på KS då det från dig är så mycket negativt och många poster är ttt reklam...
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hur är gummit? Mjukt och gött som på den andra nya ”toksvarta” screwbacken eller hårt och dassigt som på gamla GShocks?
 

gronvit

Panerai
2-Faktor
Lite mittemellan, inte tokmjukt och inte back to the 80’s. Sitter skönt iaf.
(Inte testat den toksvarta screebacken)
 
Topp