• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

G-Shock: ja eller nej?

Greven

Audemars
I min klocksamling som till största del består av Rolex och Omega, har jag på senaste tiden lagt till några versioner av G-Shock.

För en tid sedan så införskaffades till exempel en GA100-1A1 som med sin analoga- och digitala kombination omhuldad av svart gummi pryder min handled när det handlar om lite tuffa tag. På en resa till NY för ett tag sedan besökta jag G-Shock Store i Soho och förvärvade en GA110RG-1A med detaljer i roséguld.

Nu är frågan som jag skjuter ut i detta forum: G-shock. Ja eller nej? Går G-Shock helt bort eller kan ni tänka er att använda G-Shock som vardagsklocka på fritiden, vid sport eller annan aktivitet då det finns risk att din Patek Phillippe i mint condition inte är lämplig att använda?

Ödmjuka hälsningar,
Greven

GA100-1A1. My pride and joy. Köpt i NY på Bloomingdales för ett par år sedan.


GA110RG-1A. Köpt på G-Shock Store i Soho, NY. Gillar roséguld. Väldigt mycket.


Vintage G-Shock. Traderaköp som visade sig vara lyckat. Sålde den senare, vilket jag ångrar litet idag.
 
Senast ändrad:

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
I min något blygsamma klocksamling som består av Rolex och Omega, har jag på senaste tiden tagit ett rejält kliv åt sidan och lagt till några versioner av G-Shock. Jag har senaste tiden blivit helt besatt av G-Shock för att nu tala klarspråk.

För en tid sedan så införskaffades till exempel en GA100-1A1 som med sin analoga- och digitala kombination omhuldad av svart gummi pryder min handled när det handlar om lite tuffa tag. På en resa till NY för ett tag sedan besökta jag G-Shock Store i Soho och förvärvade en GA110RG-1A med detaljer i roséguld.

Nu är frågan som jag skjuter ut i detta forum: G-shock. Ja eller nej? Går G-Shock helt bort eller kan ni tänka er att använda G-Shock som vardagsklocka på fritiden, vid sport eller annan aktivitet då det finns risk att din Patek Phillippe i mint condition inte är lämplig att använda?

Ödmjuka hälsningar,
Greven
G-shock är ballt som fan! Men denna tråd är helt värdelös utan bilder ;)
 

Greven

Audemars
GA100-1A1
 

Bilagor

  • IMG_0650.JPG
    IMG_0650.JPG
    135.6 KB · Visningar: 311

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
G-shock är ju svincoola! Perfekta beaters och bred variation. Att de är billiga gör det ju inte sämre. En bra g-shock måste ju ändå sägas tillhöra klocklådans basutbud. :)
 

Havre

Omega
G-Shock är coola! Jag har en Gulfman som åker på när jag tränar, meckar, är i skog å mark, cyklar med mera. Jag gillar tanken på att en plastklocka för under tusen spänn kan vara så "bombproof".

99533d1276232284-neue-casio-g-shock-gulfman-g-9100-1er-uhrforumdsc06815.jpg
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Har en likadan som dig! Finns ingen bättre beater enligt mig! Använder min när jag är ute på äventyr i vildmarken eller när de ska göras nått där det krävs tuffare tag :)
 
Topp