• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Galenskapen fortsätter, fredagsöppning av Seiko...

Compiss

Patek
2-Faktor
Ja vad skall man säga, när tar det slut?

Tyckte jag kände mig rätt nöjd med de som jag hade, 6-7 st olika men ack så sköna 6139or.

Just detta ex "tjatade" jag mig till och det började säkert för knappt ett år sedan då jag hittade en snubbe, bertnet69, på Insta som samlade vintageseiko bland annat. Hans samling är helt magiskt. Jag frågade många gånger om han ville sälja, men icke. Frågade igen och svaret var det samma....and so on...

Tills en dag så han hörde av sig och skickade en bild och sa. Du kan få köpa en 6139-6031, alltså en seiko speedtimer och denna var enl honom i princip nyskick och med en mkt ovanlig länk från maj 1970.

Spec:
42mm case
19mm luggs
Day/date/chronograf
6139-6031
Länken är orginal och riktigt ovanlig. Tror den bara tillverkades för JDM.


Om ni vill beskåda en fantastisk samling vintageseiko så kolla in Bertnet69 på insta:)

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg




Tack för att ni tog er tid att kika, ha en riktigt härlig fredag och stundande helg :)


/Compiss
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    90.7 KB · Visningar: 28
  • image.jpeg
    image.jpeg
    153.2 KB · Visningar: 34

dnill

Cartier
2-Faktor
*jawdrop* Sjukt fin! Har önskat mig en sån länge men att hitta med originallänk är riktigt svårt. Grattis till ett toppex!
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Men du vilken kool länk, aldrig sett! Intressant boettbaksida med utväxten för pushers och larvigt liten krona i klassisk Seikostil! Den där har inte sett många handleder :D
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Tack för alla glada tillrop :)

Känns sjukt kul att fått möjlighet att köpa ett sånt ex, nog inte helt vanigt att göra det.

Här kommer lite andra öppningar av 6139:


https://klocksnack.se/threads/fredagsöppning-troligtvis-forumets-äldsta-0000a.55968/


https://klocksnack.se/threads/paketöppning-6-005.55315/

Ang en samling på samtliga så kommer jag givetvis att tillse det, skall försöka få en bra bild under morgondagen.

Tyvärr skickade jag tillbax den senaste gula på grund av lite för mkt som inte stämde på klockan. Tråkigt men någonstans måste man ändå dra en gräns.
image.jpeg
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Ja vad skall man säga, när tar det slut?

Tyckte jag kände mig rätt nöjd med de som jag hade, 6-7 st olika men ack så sköna 6139or.

Just detta ex "tjatade" jag mig till och det började säkert för knappt ett år sedan då jag hittade en snubbe, bertnet69, på Insta som samlade vintageseiko bland annat. Hans samling är helt magiskt. Jag frågade många gånger om han ville sälja, men icke. Frågade igen och svaret var det samma....and so on...

Tills en dag så han hörde av sig och skickade en bild och sa. Du kan få köpa en 6139-6031, alltså en seiko speedtimer och denna var enl honom i princip nyskick och med en mkt ovanlig länk från maj 1970.

Spec:
42mm case
19mm luggs
Day/date/chronograf
6139-6031
Länken är orginal och riktigt ovanlig. Tror den bara tillverkades för JDM.


Om ni vill beskåda en fantastisk samling vintageseiko så kolla in Bertnet69 på insta:)

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg




Tack för att ni tog er tid att kika, ha en riktigt härlig fredag och stundande helg :)


/Compiss
Så jäkla cool!! Grattis till ännu en grym Seiko ;)
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Ja vad skall man säga, när tar det slut?

Tyckte jag kände mig rätt nöjd med de som jag hade, 6-7 st olika men ack så sköna 6139or.

Just detta ex "tjatade" jag mig till och det började säkert för knappt ett år sedan då jag hittade en snubbe, bertnet69, på Insta som samlade vintageseiko bland annat. Hans samling är helt magiskt. Jag frågade många gånger om han ville sälja, men icke. Frågade igen och svaret var det samma....and so on...

Tills en dag så han hörde av sig och skickade en bild och sa. Du kan få köpa en 6139-6031, alltså en seiko speedtimer och denna var enl honom i princip nyskick och med en mkt ovanlig länk från maj 1970.

Spec:
42mm case
19mm luggs
Day/date/chronograf
6139-6031
Länken är orginal och riktigt ovanlig. Tror den bara tillverkades för JDM.


Om ni vill beskåda en fantastisk samling vintageseiko så kolla in Bertnet69 på insta:)

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg




Tack för att ni tog er tid att kika, ha en riktigt härlig fredag och stundande helg :)


/Compiss
Ser ju fruktansvärt fräsch ut!
Bra köp.
 
Topp