• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Galet renoverad - IWC urtavla

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Nu är jag nu total novis på området, men hur ser originalet ut då?

Det jag hittar på google är väldigt lika denna annons tycker jag...

Silje, har du någon bild på originalet man kan studera? Väldigt intressant att lära sig info likt detta!
 

Ricrob

Patek
Ja, jag tror att icke-insatta främst inte vet att den avviker och dessutom inte bryr sig så mycket faktiskt. Det är hippt med gamla klockor från kända hus helt enkelt, eller vad tror ni?

Här undrar jag igen om säljaren gör fel? Det står tydligt att tavlan är renoverad och ej i toppskick och därmed känner jag att det är upp till ev köpare att kolla upp om den är kosher och godtagbar. Så länge det inte står i annonsen att klockan är orörd och original så anser iaf jag att det funkar.

Självklart är det prima att vi delar med oss och även uppmärksammar säljare om ngt avviker men man får ändå inte glömma att köpare också har ett ansvar att granska innan bud.
 
Topp