• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gallet Jim Clarke

Hej !

Har snöat in lite på Gallet Multichron 12, även kallad Jim Clarke. Tycker den ser bra ut funderar på att försöka köpa en.

Har dock ingen aning om kvalitet, förväntat pris på klockan. Kanske någon här har eller har haft klockan? Bilden är lånad från internet.

Tacksam för hjälp.

image.jpg
 
Kollade snabbt urverken och förstår att det ska vara Valjoux 72 eller Excelsior Park 40 i dessa, och de är väl ganska så erkänt bra kronografer.Valjoux 72 har väl använts i ett par Heuers och de är ju definitivt av bra kvalite
 

luddviig

Panerai
Jättefin klocka, gillar märket Gallet, finns många modeller dom har gjort som jag har fastnat för. Angående den modellen du är ute efter så kan du läsa mer om den här plus massa annan info om deras andra modeller, finns info som t ex förväntat pris på klockan. Den förväntade priset på Multichron 12 är $3800.00 - $4100.00 som man kan läsa på sidan jag länkar här under.

http://www.galletworld.com/gallet_watch_multichron_12.html
 
Ang pris sä säger "galletworld.com" att de går för runt $3800-4100, dvs ca 32,000-35,000kr enligt dagens valuta enl. Google

Edit. Andra på bollen där ^^
 
Tack för info. Hmm lite dyrare än vad jag trodde. Men som jag tolkar det då, ett kvalitetsur som man kan köpa med gott samvete. Hur ofta ser man dem till salu tro?
 

luddviig

Panerai
Tack för info. Hmm lite dyrare än vad jag trodde. Men som jag tolkar det då, ett kvalitetsur som man kan köpa med gott samvete. Hur ofta ser man dem till salu tro?

Har aldrig ägt någon Gallet så kan inte uttala mig om hur kvalitén är, men det jag har läst om dem på internet ska de göra bra klockor. Jag har sätt några stycken säljas på ebay lite då & då, endel har gått för mindre än det som jag länkade dig, beror väl på vilket skick klockan är i osv :)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Tack för info. Hmm lite dyrare än vad jag trodde. Men som jag tolkar det då, ett kvalitetsur som man kan köpa med gott samvete. Hur ofta ser man dem till salu tro?


Inte så ofta i Sverige, internationella auktioner, eBay ibland eller ChronTrader där det går ganska mkt gamla kronografer. Äldre kronografer brukar vara dyra att serva och kan vara svårt att hitta delar till så se till att fånga ett bra ex. Priserna lär inte sjunka framöver:)
 
Hmm kan ju bli väldigt dyrt i längden om jag tolkar er rätt.
Får se om det dyker upp någon till salu!
Kanske hinner ändra mig tills dess...
 
Topp