• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gamar, jag menar klocksnackare på Esplanaden i Lund?

manekin

Omega
Tja!
Är på besök i Lund och tog mig en prommenix med lillan på utomhusloppisen Esplanaden i Lund. Tyckte mig se några herrar som målmedvetet hökade runt bland klockkraffset, någon här på klocksnack?
 

XMJan

Cartier
Brukar gå där en runda. Dessvärre är de riktiga samlarna på plats redan när det packas upp :( :)
Är ni i Lund kan jag tipsa om bakluckeloppisen på väg mot Staffanstorp - lite efter rondellen Lund södra riktning Staffanstorp - ni ser det från vägen! MÅNGA säljare = många fyndtillfällen! :):):) Dock mest skor o barnkläder...
/J
 

Icaras

Rolex
Är ni i Lund kan jag tipsa om bakluckeloppisen på väg mot Staffanstorp - lite efter rondellen Lund södra riktning Staffanstorp - ni ser det från vägen! MÅNGA säljare = många fyndtillfällen! :):):) Dock mest skor o barnkläder...
/J
Har även varit där ett par gånger, men tycker det mesta är grövre prylar som trädgårdsredskar, större leksaker etc. Men man kan säkert hitta någon klocka om man har tur :cool:
 

XMJan

Cartier
Har även varit där ett par gånger, men tycker det mesta är grövre prylar som trädgårdsredskar, större leksaker etc. Men man kan säkert hitta någon klocka om man har tur :cool:
Visst, det beror på tillfället. Ibland inget över huvud taget - ibland massor med godis! För ett par veckor sedan var där t.ex. en kille och sålde JÄTTEFINA fiskerullar o spön! Rena gottebordet om man var lagd åt det hållet! :) Gäller att vara där vid rätt tillfälle... ;)
/J
 

maks

Breitling
Var där mycket innan, tyckte det var så jävla sniket att de tar betalt för att man ska komma in med bilen. I ren protest har jag slutat gå där och väljer andra ställen att gå på i omnejd.
Jaja, fast jag syftade på esplanaden-loppisen:). Tyckte dock det var bättre förr, mestadels bara mög nuförtiden om vi även tittar på det som inte är klockrelaterat.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Jaja, fast jag syftade på esplanaden-loppisen:). Tyckte dock det var bättre förr, mestadels bara mög nuförtiden om vi även tittar på det som inte är klockrelaterat.

Ja, det är väldigt mycket mög där, har dock hittat någon trevlig klocka där som säljaren skulle ha alldeles för mycket för. :(
Som jag skrivit i en annan tråd också, tyvärr för oss vanliga besökare så är de som ställer ut också klocksamlare, i Staffanstorp börjar loppisen kl 09 tror jag? Hur som helst det jag vill komma till är att i lördags när jag skulle iväg och fiska, körde jag förbi där vi 06.30 så var det redan folk som hade ställt ut och förmodligen går runt och rensar allt eftersom andra säljare kommer.
 

XMJan

Cartier
Ja, det är väldigt mycket mög där, har dock hittat någon trevlig klocka där som säljaren skulle ha alldeles för mycket för. :(
Som jag skrivit i en annan tråd också, tyvärr för oss vanliga besökare så är de som ställer ut också klocksamlare, i Staffanstorp börjar loppisen kl 09 tror jag? Hur som helst det jag vill komma till är att i lördags när jag skulle iväg och fiska, körde jag förbi där vi 06.30 så var det redan folk som hade ställt ut och förmodligen går runt och rensar allt eftersom andra säljare kommer.
DET är ett otyg! Har påpekat det för arrangörerna men svaret var bara en axelryckning... Vill väl ha det så - tyvärr!
/J
 

maks

Breitling
DET är ett otyg! Har påpekat det för arrangörerna men svaret var bara en axelryckning... Vill väl ha det så - tyvärr!
/J
Tråkigt att höra! Finns det några andra schyssta loppisar man kan dra till i närheten? Har varit på Degeberga loppmarknad, dessvärre var detta innan jag började spana på klockor, så får väl försöka åka dit igen och fynda lite :).
 

XMJan

Cartier
Tråkigt att höra! Finns det några andra schyssta loppisar man kan dra till i närheten? Har varit på Degeberga loppmarknad, dessvärre var detta innan jag började spana på klockor, så får väl försöka åka dit igen och fynda lite :).
Degeberga SAMLARMARKNAD är bra - mkt handlare dock så det är (var) svårt att fynda. Brukar vara i mitten av Juli. 2016 är det den 17/7!
/J
 
Topp